اتلاف 330 میلیارد تومان از بیت المال با یک تصمیم هیات وزیران



آينده : تصمیم هیات وزیران مبنی بر کاهش ساعات کار در ماه رمضان (يک حرکت کاملا پوپوليستی برای فريب مردم - پ ا) دست کم بار مالی 330میلیارد تومانی بر بودجه کشور تحمیل کرده است.
به گزارش خبرنگار «آینده»، در حالی که مجلس شورای اسلامی معتقد است اقدام دکتر احمدی نژاد در کاهش ساعات 3 از ساعت کار کارکنان دولت غیر قانونی بوده است، کارشناسان بر اساس آمار رسمی خزانه، اتلاف مالی حاصل از این تصمیم را بالغ بر 330 میلیارد تومان برآورد کرده اند.
براساس ارقام مندرج در لایحه بودجه، منابع در نظر گرفته شده برای پرداخت حقوق کارکنان دولت بالغ بر 11 هزار و دویست میلیارد تومان در سال بوده که معادل 930 میلیارد تومان در ماه می باشد. این مبلغ پرداختی حقوق به کارکنان دولت، بابت زمان موظف اداری می باشد، در حالیکه با تصمیم هیات دولت در کاهش ساعات اداری از 9 تا 2 بعد از ظهر، عملا بیش از یک سوم ساعات کار کاهش پیدا کرده و مبلغ 330 میلیارد تومان ازبودجه مربوط به حقوق کارکنان دولت، بدون آنکه خدمتی ارائه شده باشد، اتلاف می گردد.
از سوی دیگر با احتساب هزینه های جاری دولتی که بابت عملکرد خدماتی دولت هزینه می شود، بودجه جاری کشور در سال بیش از 52 هزار میلیارد تومان است که سرانه آن برای هر ماه معادل 4300 میلیارد تومان می باشد و با کاهش ساعات کار، بیش از یک سوم از این بودجه را نیز می توان تلف شده در نظر گرفت که مبلغی حدود 1500 میلیارد تومان برآورد می شود.
برآوردهای مذکور بدون محاسبه خسارت عقب افتادگی تصمیمات و اقدامات در کشور، اتلاف وقت و هزینه مردم، بخش خصوصی و ارباب رجوع دستگاه های دولتی به دلیل کاهش ساعات کار و آسیب دیدن رشد کشور می باشد.
اصرار هیات دولت بر کاهش ساعات کار در ماه رمضان که مغایر با آموزه های اسلامی مبنی بر فضیلت خدمت به مردم در این ایام است، همچنین موجب مخدوش شدن تصویر دینداری در جامعه می گردد و به سود تبلیغات ضددینی است که در تلاشاند دین را مغایر کوشش و رشد و پیشرفت معرفی کنند.

از پیک ایران

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی