کهریزک؛ اتهام معاونت در قتل برای سه فرمانده انتظامی ؛ واجبی نوش جان سردار احمدی مقدم


سایت حکومتی جهان نیوز: پس از گزارش رئيس کميته ويژه مجلس براي پيگيري وضعيت بازداشت شدگان اخير و اعلام خبر برخورد قضايي با 12 پرسنل نيروي انتظامي و قاضي متخلف در خصوص موضوع بازداشتگاه کهريزک اطلاعات تازه تری در این زمینه بدست آمد.

پرویز سروری رئیس کمیسیون امنیت داخلی پیش از این در توصیف بازداشتگاه کهریزک گفته بود: اين محل از استاندارهاي لازم براي نگهداري بازداشتي ها برخوردار نبود. معمولا افراد شرور و اوباش با توجه به اقدامات خلاف شئوني که انجام مي دادند در اين بازداشتگاه نگهداري مي شدند و اين محل به هيچ عنوان در شان کساني که در اعتراضات خياباني اخير بازداشت شده بودند ، نبوده است.

در همین زمینه یک مقام آگاه از صدور کیفرخواست سنگین برای 12 پرسنل نیروی انتظامی از جمله اتهام معاونت در قتل برای سه فرمانده نیروی انتظامی خبر داد.

با این حال هنوز در مورد محاکمه قاضی متخلف، که از وی به عنوان عامل اصلی فجایع کهریزک نامبرده می شود خبری در دست نیست.

گفته می شود با دستور آیت الله شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، فقط یک قاضی حق تصمیم گیری درباره زندان کهریزک و اعزام مجرمین و متهمان را به این بازداشتگاه داشته است.

گفتنی است طبق اطلاعات موثق 167 بازداشت شده حوادث اخیر به مدت سه روز در بازداشتگاه کهریزک زندانی بوده اند که پس از اطلاع مقام معظم رهبری از وضعیت کهریزک، این بازداشتگاه بلافاصله تعطیل و مجرمان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

بنا به توصیه مقامات عالیرتبه، تمام خاطیان این بازداشتگاه که منجر به قتل و آسیب رسانی به برخی بازداشت شدگان شده اند پس از اثبات جرم در انتظار قصاص خواهند بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی