استیضاح و محاکمه خامنه ای خواست کنونی جنبش سبز

سردبیر: موسی نادرزاده - ساعت ۱٢:٤۸ ‎ق.ظ روز جمعه ٢۳ امرداد ۱۳۸۸

جنبش سبز به دنبال تقلب در انتخابات با حرکتی آرام و ساکت آغاز شد. نوعی راهپیمایی مدنی که هدف از آن احقاق حقوق از دست رفته ملت و ابطال انتخابات بود. این جنبش در آن زمان خواسته ای بیش از این نداشت و اگر مقامات مسئول در آن زمان اندکی درایت به خرج می دادند و بر اشتباهات و انگیزه های پوچ و شیطانی خود پافشاری نمی کردند و دستور سرکوب صادر نمی کردند به همان خواسته ختم می شد. ولی اشتباهات پیاپی رهبر، رئیس جمهور و دیگر عوامل آنها بویژه عوامل سرکوبگر و رسانه هایی مانند صدا و سیما باعث شد که روز به روز عمق فساد رژیم بر مردم آشکارتر شود و خواسته ها گسترش بیشتری پیدا کند. تا جایی که امروزه از اصلاحات عمیق سخن به میان می آید.

عملکردهای نادرست کودتاچیان نه تنها مسائل را حل نکرد بلکه بر وخامت آنها افزود و آنها به سان شخص گیر افتاده در باتلاق با هر دست و پا زدن خود را گرفتارتر کردند. نداشتن تحلیل درست از جامعه یا به بیان درست تر به حساب نیاوردن جامعه و نیروهای اجتماعی عامل اصلی این اشتباهات بوده است. این یک سویه نگری در صحبتهای رهبر به وضوح دیده می شود. طرف صحبت وی بیشتر نخبگان هستند و هر گاه از مردم صحبت می کند از آنها می خواهد «وفادار» و «پشتیبان» باشند. تحلیل محتوای سخنان رهبری نشان می دهد که ایشان هیچ حقی برای مردم قائل نیست و سخنان اخیر مرشد و مراد ایشان، مصباح یزدی در مورد ضرورت اطاعت مردم از احمدی نژاد و الهی بودن ریاست جمهوری نیز این امر را به وضوح نشان داد.

این تحلیلهای غلط باعث شد در ابتدای امر به این تحلیل برسند که «آقا با حضور در نماز جمعه و ایراد خطبه مساله را حل خواهد کرد». «آقا» به نماز جمعه آمد، دستور قلع و قمع را صادر کرد، اشک ریخت و ارادتمندانش نیز فردای آن روز مردم را مورد حمله قرار دادند و به قتل رساندند ولی آرامش برقرار نشد. سرکوب را شدت بخشیدند. در زندانها وبازداشتگاهها زندانیان را مورد شکنجه قرار دادند و به زغم هشدارهای مختلف اعترافات را این بار در قالب محاکمه از صدا و سیمای مزدور خود منتشر کردند، ولی تاثیر عکس گذاشت و از قضا سرکنگبین صفرا فزود. به تبلیغ و جوسازی پرداختند و تنها خشم مردم را افزایش دادند و خود را در نزد ملت منفورتر ساختند. حوادث به گونه ای رقم خورده است که باید این جنبش را جنبش اشتباهات رژیم لقب داد.

آنچه که در این حوادث بارز است نقش بی شائبه رهبری در آن است. خامنه ای از ابتدا در زمان تبلیغات نامزدها به لطایف الحیلی احمدی نژاد را تایید کرد. نهادها و نیروهای تحت امر وی بویژه صدا و سیما تمامی هم خود را برای برنده شدن احمدی نژاد به کار بردند. پیش از آنکه شورای نگهبان انتخابات را تایید کرده باشد، وی در نماز جمعه مهر تایید بر انتخابات زد و به احمدی نژاد تبریک گفت. پس از آن نماز جمعه نیز نیروهای وفادار و مخلص ایشان با وفاداری هر چه تمامتر به وحشیانه ترین شیوه ها متوسل شدند و بدترین سرکوبها را در حق مردم معترض اعمال کردند.

با توجه به این سوابق، حال نوبت مجلس خبرگان به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی است که به وظیفه قانونی خود عمل کند و رفع ستم از سر ملت نماید. وقت آن است که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی، علفهای هرز از ریشه کنده و به دور انداخته شوند تا دیگر چنین هرزه های جذات نیابند در خاکمقدس ایران برویند. مردم ایران چشم به راه اقدامی قاطع از این دست هستند و قانون طبیعی انقلابها حکم می کند که هر گاه در مقابل خواسته مردم مقاومت شده و انرژی ها تراکم یافته اند بناگاه آتشفشانی بنیان کن خروش براورده و عالم و آدم را به ورطه خود کشیده است.

پیش از آنکه چنین اتفاقی بیفتد به خود آیید

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی