با آغاز مسابقات فوتبال اعتراضات به استاديومها کشيده شد

با آغاز مسابقات فوتبال اعتراضات به استاديومها کشيده شد

در ديدار دوستانه تيم هاي ملي فوتبال ايران و بوسني كه در شهر مسلمان نشين سارايوو برگزار شد و به صورت مستقيم از تلويزيون ايران پخش شد ، مسلمانان بوسنيايي حاضر در ورزشگاه در حمايت از جنبش سبز مردم ايران چندين بار شعار « يا حسين ، ميرحسين » سر دادند. شدت اين شعار كه به نظر مي رسيد توسط همه حاضران در استاديوم فرياد زده ميشود ، به حدي بود كه تلويزيون ايران نتوانست آن را سانسور كند و جواد خياباني نيز به طور سربسته به آن اشاره كرد و گفت : « اين شعار بوسنيايي ها مشابه شعار هاي ايرانيان بود.»


همچنين در لحظاتي كه از تلويزيون ايران تصوير تماشاچيان بوسنيايي پخش شد ، علي رغم پوشش آبي تيم ملي بوسني، لباس و نماد هاي سبز رنگ در دست حاضران در استاديوم به وفور ديده شد، كه نشان دهنده حمايت مردم بوسني از ملت ايران مي باشد.


همچنين پلاكاردهايي با مضمون « doode savez iran miran » در دست تماشاچيان بوسنيايي به وضوح ديده شد . معادل فارسي اين جمله تقريبا « درود بر اجتماعات صلح آميز ايران » است.


گفتني است پس از چند بار زوم تلويزيون بوسني روي اين پلاكاردها و نمادهاي سبز تماشاچيان بوسنيايي ، كارگردان شبكه سه اقدام به سانسور اين صحنه ها نمود.


همچنين چندي پيش در مسابقات جهاني ويمبلدون برخي از تنيس بازان مطرح جهان از جمله منصور بهرامی و انری لوکنت با بستن مچ بند سبز هنگام مسابقه با مردم معترض ايران ابراز همدردي و از جنبش سبز مردم ايران حمايت كردند.



همچنين گفتني است در هفته اول ليگ برتر دست كم دو تن از بازيكنان تيم شاهين بوشهر به نام هاي مهدی کیانی و بهادر عبدی در اقدامي تحسين برانگيز و در حمايت از جنبش سبز مردم ايران در طول بازي مچ بند هاي سبز بر دست داشتند .


همچنين به گزارش تابناك ورزشي و روزنامه دنياي فوتبال در بازي تيم هاي مس كرمان و پرسپوليس نيز پرچم هاي سبز به طور گسترده اي در دست حاضران در ورزشگاه ديده شد ، كه با آغاز نيمه دوم بازي جمع آوري شده است. بنا به همين گزارش مچ بند هاي سبز بر دستان برخي از بازيكنان تيم مس كرمان تا انتهاي ديدار قرار داشته است.


گفتني است پيش از اين نيز 6 تن از ملي پوشان ايران در بازي تيم ملي با كره جنوبي ، مچ بند هاي سبز بر دستهايشان بسته بودند كه فشار هاي رسانه هاي حامي دولت كودتا به كناره گيري علي كريمي ، مهدي مهدوي كيا و وحيد هاشميان از تيم ملي و پاسخ نكونام و مهدوي كيا به اين رسانه ها منجر شد.


بنا به اين گزارش با آغاز فصل جديد مسابقات فوتبال از هفته گذشته فراخوان هاي متعددي مبني بر حضور سبز ها در ورزشگاه ها در سايت ها و وبلاگ ها منتشر شده است. امري كه باعث شده مسئولان ليگ ترجيح دهند دو بازي تيم هاي استقلال و پرسپوليس در هفته هاي اول و دوم در تهران را بدون تماشاگر برگزار كنند.


برگرفته از پیک ایران

نظرات

‏ناشناس گفت…
سلام.
برای حمایت از جنبش سبز در مسابقات فوتبال مخصوصا بازی های ورزشگاه آزادی موقع اعلام اسامی بازیکنان در ورزشگاه بجای کلمه( شیره ) از کلمه ( یا حسین ) استفاده کنید.
لطفا اطلاع رسانی کنید تا همه مطلع بشن.

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی