توپ در زمین کروبی است. کروبی را باید تنها گذاشت.

توپ در زمين كروبي است
خلاصه:
آری مهدی کروبی را که با شجاعت وصف ناپذیری خود را وارد جنگلی تاریک و مخوف کرده است نباید تنها گذاشت. هرچند که اگر این غیرت و حمیت در دوران اصلاحات وجود داشت امروز شاید شاهد این تنگناها نبودیم. اما افسوس بر گذشته را سودی نیست. بر بزرگان است که رسم معرفت را بجا آورند و پشت در پشت هم از آرمانهای خود دفاع کنند. در حال حاضر توپ زیر پای کروبی است و اگر یارانش دورش حلقه نزنند سرنوشت این توپ نامعلوم خواهد بود.

شهرام سرداري:

توپ در زمين كروبي است

ظاهرا پس از روحانیون بلندپایه ای همچون عبدالله نوری موسوی خویینی اسدالله بیات و دیگرانی که مورد غضب حاکمیت قرار گرفتند و هر یک به نحوی از دایره حاکمیت اخراج شدند این بار نوبت به مهدی کروبی رسیده است. پس از افشای ماجرای تعرض به بازداشت شدگان اعتراضات اخیر توسط ماموران نیروی انتظامی در زندانها فشارها بر روی مهدی کروبی افزایش یافته و تعدادی از هواداران محمود احمدی نژاد خواستار محاکمه وی شده اند. البته محاکمه شخصیتهایی چون کروبی خاتمی و حتی هاشمی رفسنجانی بحث جدیدی نیست و بسیار تکرار شده است اما بنظر می رسد تهدیدات بالقوه در خصوص کروبی در آستانه بالفعل شدن است. در نوشتار گذشته نیز تاکید کردم که باید اخبار و تحلیلها و حتی پیامهای تلفنی خوانندگان کیهان! را نیز جدی گرفت و آن را نشان ازعلائم فعل در آستانه وقوع دانست. بهرحال مهدی کروبی با افشای نامه ای خطاب به هاشمی رفسنجانی که بنظر می رسد عقب نشینی معنا داری را نسبت به وقایع اخیر کرده است لطمه برزگی به حیثیت نظام جمهوری اسلامی وارد کرده و اگر نتواند آن را اثبات کند مخالفانش به سادگی از وی نخواهند گذشت. گرچه محتوای نامه کروبی چیزی نیست که برای مخالفان نظام جمهوری اسلامی حرف تازه ای باشد. چه بسا جنایات بزرگتری همچون قتلهای زنجیره ای و قتلهای دیگری در زندانهای کشور رخ داده که هر یک از آنها برای ساقط کردن اعتبار یک نظام سیاسی بویژه آنکه ادعای دینمداری نیز یدک بکشد کافی است ولی شاید پس از قتلهای زنجیره ای ُ افشای وقایع زندان کهریزک رسوایی دیگری باشد که حاکمیت خویش بدان اعتراف کرده است و اکنون مهدی کروبی که جز روحانیون مورد اعتماد نظام بوده است آن را فاش می سازد.

از این رو بنظر می رسد مهدی کروبی راهی جز پیشروی در عمق این ماجرا ندارد. چرا که سکوت وی می تواند تبعات بدتری برای شخص خویش و جریانی که به حمایت از وی در عرصه حاضر شده است داشته باشد. بویژه آنکه افرادی چون هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی نیز حاضر نشده اند وارد این ماجرای خطرناک شوند. علی لاریجانی رییس مجلس صراحتا به نقل از کمیته پیگیری اعلام کرده که این گزارش کذب است. این در حالی است از تاریخ انتشار نامه کروبی تنها ۳ روز می گذرد و روشن نیست کمیته مذکور چگونه توانسته در این زمان اندک با کلیه زندانیان که آمار آنها در سراسر کشور حدود هزار نفر تخمین زده می شود دیدار کند. هرچند که رییس مجلس باب موضوع را برای کروبی باز گذاشته و از وی خواسته که چنانچه مستنداتی دارد به مجلس ارائه کند.

اینجاست که کار برای فردی که او را شیخ اصلاحات می خوانند سخت می شود. چگونه می توان این ادعا را اثبات کرد؟ قربانیانی که روشن نیست چگونه خود را به کروبی رسانده و اطلاعات را به وی داده اند آیا حاضرند در برابر مجلس یا دادگاه شهادت دهند که به آنها تجاوز شده است؟ افرادی که بدترین شرایط را سپری کرده و با ترس و رعب از یک سو وشرم و افسردگی از سوی دست بر گریبانند. از سوی دیگر اگر این افراد حاضر شوند شیخ اصلاحات را در این ماجرای سخت و پیچیده تنها نگذارند آیا اظهارات آنها برای مجلس و دادگاه مسموع است یا باید پزشک قانونی این ادعا را اثبات کند که معمولا در چنین شرایطی جانب حاکمیت را خواهد گرفت.

آری مهدی کروبی را که با شجاعت وصف ناپذیری خود را وارد جنگلی تاریک و مخوف کرده است نباید تنها گذاشت. هرچند که اگر این غیرت و حمیت در دوران اصلاحات وجود داشت امروز شاید شاهد این تنگناها نبودیم. اما افسوس بر گذشته را سودی نیست. بر بزرگان است که رسم معرفت را بجا آورند و پشت در پشت هم از آرمانهای خود دفاع کنند. در حال حاضر توپ زیر پای کروبی است و اگر یارانش دورش حلقه نزنند سرنوشت این توپ نامعلوم خواهد بود

از: جنبش راه سبز

نظرات

‏ناشناس گفت…
بابا این چرت و پرتا چیه میگی اینا همه از یه قماشن ما باید برای ساقط کردن حکومت اسلامی تلاش کنیم.

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی