نامه‌ شديداللحن جمعی از قضات دادگستری به رييس قوه قضاييه:

نامه‌ شديداللحن جمعی از قضات دادگستری به رييس قوه قضاييه:

در وقايع بعد ازانتخابات، خون ها ريخته و حرمت ها هتک شده است
راديو فرانسه ـ سيد محمد سيف زاده، حقوقدان و وکيل دادگستری معتقد است که رييس قوه قضاييه حتی اگر حسن نيت هم داشته باشد، نمی تواند کار چندانی انجام دهد. وی تاريخچه قوه قضاييه را طی سی سال اخير شرح می دهد و بيلان کلی را چندان مثبت نمی بيند.


در حالی که هاشمی شاهرودی آخرين روزهای رياست قوه قضاييه را پشت سر می گذارد، جمعی از قضات دادگستری استان تهران در نامه‌ای شديداللحن به وي، با انتقاد از ,دادگاه نمايشی- فرمايشی, و ,محاکمه فله‌ای شهروندان,، خواستار موضع گيری روشن و شفاف رئيس قوه قضاييه در محکوميت اين اقدامات شدند.
امضاکنندگان اين نامه به سايت "موج سبز آزادی" گفته‌اند که بنا به مصالحی قصد ندارند نام آنها منتشر شود.
اين نامه ابتدا گوشزد می کند که در وقايع بعد ازانتخابات، خون ها ريخته و حرمت ها هتک شده و سپس می گويد: "اين در حاليست که اکثر قضات صديق و درستکار کشور عزيزمان، شگفت زده، معدودی از همکاران خود را شاهدند که با برخورداری از حمايت برخی نهادها، (...) يکه تازی نموده و زمام امور قوه قضاييه را عملاً در اختيار گرفته اند."
نويسندگان نامه خشونت ها وبی قانونی های اخير را به قدری شديد می دانند که به نوشتۀ آنها "آبروئی برای قاضی و قضا در نظام اسلامی باقی نگذاشته است".
قضات دادگستری سپس خطاب به رييس قوه قضاييه می نويسند: "جناب آقای شاهرودي، چگونه است که عليرغم تصريح قانون اساسي، حق مسلم شهروندان مبنی بر تجمعات آرام و غير مسلحانه از ايشان سلب ميگردد، افراد بی گناه به خاک و خون کشيده می شوند و قوه قضائيه نه تنها در محکوم نمودن اين اعمال دم بر نمی آورد، حتی به مقابله با شهروندان بی گناهی می پردازد که تنها خواهان شفاف سازی و پاسخی درست به اعتماد خود بوده اند؟... چگونه است که قوه قضائيه به برگزاری دادگاهی فرمايشی- نمايشی نسبت به محاکمه فله ای شهروندان اين مرز و بوم رضايت داده است؟"
اين نامه در پايان، با تأييد راه حل های پيشنهادی هاشمی رفسنجاني، ابراز اميدواری می کند که "پيش از آنکه دير شود، ضمن توقف دادرسی های ناعادلانه و آزاد نمودن زندانيان سياسی وقايع اخير، اقدامات لازم جهت معرفی و مجازات متخلفين در هر مقام و منصبی که باشند، صورت پذيرد".
سيد محمد سيف زاده که ده ها سال سابقه قضاوت و وکالت و فعاليت های حقوقی دارد، تاريخچه قوه قضاييه را طی سی سال اخير به سرعت ترسيم می کند و می گويد: "بهشتی دادگستری را سياسی کرد، موسوی اردبيلی نيروهای متخصص آن را طرد کرد، و آقای يزدی به نيروهای امنيتی حق قضاوت داد"...
در اين وضعيت، به گفته سيد محمد سيف زاده، حتی اگر رييس قوۀ قضاييه فرد خوش نيتی باشد، قادر به ايجاد تحولات زيادی نخواهد بود...

از سایت روشنگری

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی