عدام شورش مهدی‌خانی، فعال مذهبی در زندان مرکزی شهر سنندج

عدام شورش مهدی‌خانی، فعال مذهبی در زندان مرکزی شهر سنندج، هرانا

شورش مهدی‌خانی فعال مذهبی کرد اهل سنندج که به اتهام عضويت در گروه‌های جهادی و سلفی به اعدام محکوم شده بود، در بامداد پنچ شنبه مورخه ۸ مرداد ماه در زندان مرکزی سنندج اعدام شده است.

خبر گزاری هرانا : شورش مهدی‌خانی فعال مذهبی کرد اهل سنندج که به اتهام عضويت در گروه‌های جهادی و سلفی به اعدام محکوم شده بود، در بامداد پنچ شنبه مورخه ۸ مرداد ماه در زندان مرکزی سنندج اعدام شده است.
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، از طريق ملاقات مجموعه با خانواده مهدی خانی تائيد شد، شورش مهدی خانی که به اتهام عضويت در گروه‌های جهادی و سلفی به اعدام محکوم شده بود، در بامداد پنچ شنبه مورخه ۸ مرداد ماه در زندان مرکزی سنندج اعدام شده است.

نام‌برده به اتهام عضويت در گروه‌های جهادی سنی مذهب از سوی شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب شهر سنندج به رياست قاضی بابايی به اعدام محکوم شد و حکم وی از سوی شعبه‌ی چهار تجديد نظر استان کردستان نيز تاييد شد.حکم وی قرار بود در روز ۱۵ اسفند اجرا شود ولی به دلايل نامعلوم تا تاريخ ۸ مرداد اجرای حکم عقب انداخته شد و وی در روز پنج‌شنبه، ۸ مردادماه اعدام شد.

شورش مهدی‌خانی، حدود ۱۶ ماه پيش توسط نيروهای امنيتی دستگير شده بود و مدت ۳ ماه را در بازداشت‌گاه اطلاعات سنندج، مورد شديدتريت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی