نصاری:تجاوز به بازداشت شدگان قطعی است


انصاری:تجاوز به بازداشت شدگان قطعی است

رادیو زمانه - مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز می‌گوید که «تجاوز» به برخی بازداشتی‌ها «قطعی و اثبات» شده و اسناد و مدارک آن تحویل مقام‌های جمهوری اسلامی شده است.

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات، اولین کسی بود که با انتشار نامه‌ای رسمی، فاش کرد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به برخی بازداشتی‌های حوادث اخیر تجاوز شده است.

او از اکبر هاشمی رفسنجانی خواست که برای بررسی این موضوع کمیته‌ای ویژه تشکیل دهد.

آقای انصاری به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: «با کمال تاسف اینها صحت دارد و آدم باید به قول امیرالمومنین (ع) آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اینجا برسد که چنین فجایعی رخ دهد.»

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجاوز به دختران و پسران در بازداشتگاه‌ها «نه یک مورد، بلکه متعدد بوده است.»

علی لاریجانی رئیس مجلس گزارش‌ها در این‌باره را رد کرده و گفته است که در زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک «تجاوزی» صورت نگرفته است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز روز گذشته در واکنش به نامه آقای کروبی، گفت که اطلاعات وی از «تلفن‌هایی که به روزنامه اعتماد ملی» شده، به دست آمده است.

این اظهارات آقای بروجردی با واکنش حسین کروبی پسر مهدی کروبی مواجه شده است. حسین کروبی از این اظهارنظر رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار تاسف کرده است.

مجید انصاری نیز با تائید محتوای نامه کروبی افزوده است: «شما به عنوان یک شهروند، وقتی خبر این موارد را می‌شنوید، نباید آرام و قرار داشته باشید. آن هم یکی دو مورد نیست.»

مهدی کروبی دو هفته پیش از این در نامه‌ای به آقای هاشمی رفسنجانی نوشته بود: «برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است.»

این نامه آن‌طور که حسین کروبی می‌گوید، ۱۰ روز پس از آنکه آقای هاشمی به آن پاسخی نداد، از سوی مهدی کروبی منتشر شد.

کروبی در نامه خود اشاره کرده بود که با گذشت این مدت، اگر پاسخی به این نامه داده نشود، آن را منتشر خواهد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز پنجشنبه خود گزارش کرده که هاشمی رفسنجانی نامه کروبی را پیگیری و به آن پاسخ داده است.

این روزنامه نوشته که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه مذکور را تحویل آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه داده و وی در پاسخ به آن نوشته است: «در بازداشتگاه‌هائی که زیر نظر قوه قضائیه قرار دارند، چنین رفتارهائی با بازداشت‌شدگان نشده است.»

در همین رابطه:کروبی: در ملاقات با لاریجانی مدارک ادعاهایم را ارائه می کنم

خباز نماینده کاشمر گفت در دیدار کروبی و لاریجانی مستندات مربوط به ادعای کروبی در موردآزار زندانیان ارائه خواهد شد.

پس از آنکه رئیس مجلس از تریبون علنی از مهدی کروبی خواست تا اگر مستندی دارد، آن را به او یا کمیته ویژه ارائه دهد؛ محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به دیدار لاریجانی رفت و به او گفت که در صورت تشکیل جلسه‌ای غیر علنی و غیر رسمی در مجلس، می‌توانند تمامی کسانی که این گزارشات را به کروبی داده‌اند به مجلس دعوت کنند تا در محضر نمایندگان از رفتارهایی که با آنها شده است، سخن بگویند.

وی که این پیشنهادات را به استناد حضور شهرداران بازداشتی در جلسه‌ای غیرعلنی و غیر رسمی در مجلس پنجم مطرح کرده بود، به «خبر» گفت: در آن زمان اخبار متفاوتی نسبت به بدرفتاری با این شهرداران در زندان مطرح می‌شد که با حضورشان در مجلس به طرح آن پرداخته و نمایندگان در جریان چند و چون آن قرار گرفتند و معلوم شد که همه آن اخبار شایعه نبوده است. اما رئیس مجلس ترجیح دادند تا بازداشت شدگان مورد آزار واقع شده، در جلسه‌ای خصوصی با ایشان به طرح آنچه به سرشان آمده است، بپردازند و پس از آن اگر لازم شد، در جلسه‌ای غیرعلنی و غیر رسمی این موارد مجدداً برای تمامی نمایندگان بازگو شود. وی در پاسخ به اینکه آیا کروبی نیز شخصاً با لاریجانی در این‌باره دیدار خواهد کرد یا نه؟ گفت: ایشان در حال حاضر در سفر هستند اما در تماسی با ایشان، به بنده گفتند که حاضرند با آقای لاریجانی در این‌باره دیداری داشته باشند اما هنوز زمان آن تعیین نشده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی