روزنامه اعتماد ملی 'توقیف موقت' شد: بی بی سی

مهدی کروبی

آقای کروبی درگیر جنگ لفظی تندی با محافظه کاران شده است

روزنامه اعتماد ملی یکی از صریح اللهجه ترین روزنامه های منتقد دولت به صاحب امتیازی مهدی کروبی، از سوی دادستانی تهران موقتا توقیف شده است.

به گزارش "سحام نیوز" پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، این دستور را نماینده دادستانی تهران ابلاغ کرده است.

حسین کروبی پسر مهدی کروبی به "سحام نیوز" گفت: "شب گذشته (یکشنبه شب) نماینده دادستانی با حضور در چاپخانه روزنامه اعتماد ملی توقیف موقت این روزنامه را اعلام کرد."

وی گفت علت توقیف روزنامه، چاپ نامه ای است که آقای کروبی در پاسخ به انتقادهای تند اخیر در مورد احتمال تجاوز جنسی به معترضان در زندان ها نوشته بود.

وی نگفت که توقیف فقط یک روزه است یا ادامه خواهد داشت.

این تازه ترین تحول در ارتباط با نامه جنجال آفرین آقای کروبی دایر بر آزار کسانی است که در پی اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده اند.

آقای کروبی در نامه ای که خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان نوشته بود، خواستار رسیدگی به گزارش ها درباره تجاوز احتمالی به زنان و مردان بازداشتی شد.

آن نامه با واکنش تند تعدادی از سیاستمداران محافظه کار از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس ایران روبرو شد که این موضوع را تکذیب کرد. همچنین در جریان نماز جمعه گذشته، ائمه جمعه تعدادی از شهرهای بزرگ ایران به شدت به آقای کروبی حمله کردند و تعدادی از آنها خواستار محاکمه او شدند.

آن نامه همچنین باعث افزایش فشارها بر روزنامه اعتماد ملی شد.

در جریان مراسم نماز جمعه هفته پیش تهران (23 مرداد) اطلاعیه هایی توزیع شد که از نمازگزاران می خواست بعد از ظهر شنبه مقابل این روزنامه تجمع کنند که نگرانی مدیر مسئول روزنامه را به دنبال داشت و او از دادستان تهران خواست امنیت کارکنان اعتماد ملی را تامین کند. البته چنین تجمعی برگزار نشد.

مسیح علی نژاد، گزارشگر اعتماد ملی، در مصاحبه ای با بی بی سی فارسی می گوید که در پی درخواست هواداران دولت برای تجمع در مقابل دفتر این روزنامه، برخی از کارکنان زن روزنامه به دلیل نگرانی از امنیت جانی خود از رفتن به محل کار خودداری کردند.

خانم علی نژاد همچنین گفت او پیش بینی می کرد که دولت این روزنامه را تحمل نکند و توقیف آن را نشانه ای از تنگ تر شدن عرصه بر روزنامه نگاران دانست.

'از میدان کنار نمی روم'

همزمان آقای کروبی همچنان با لحنی تمردآمیز از سکوت در ارتباط با موضوع آن نامه سرباز زده است.

وی روز یکشنبه در تازه ترین واکنش به انتقادها از آن نامه گفت "با این تهمت ها و فحاشی کردن ها" از میدان کنار نمی رود.

وی حتی رفتار حکومت جمهوری اسلامی با مخالفان را بدتر از زمان حکومت محمد رضا شاه پهلوی عنوان کرد و افزود "در عرض چند روز تعدادی کشته شده و برخی آسیب دیده اند به طوری که دندان ها و سرها شکسته شده است و حتی چشمانی کور شده و برخی تحت شکنجه ها جان باخته اند."

او مسائل مطرح شده درباره احتمال تجاوز جنسی به پسران و دختران در زندان را حاصل بعضی شنیده ها از جمله از طرف "آشنایان خود" عنوان کرد و گفت که مدعی نشده است که چنین اتفاقی حتما روی داده، بلکه خواهان تحقیق در این باره شده است.

حسین کروبی، ساعاتی پیشتر در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی به نقل از پدرش گفت که آقای کروبی می گوید: "اگر این هتاکی ها پایان یابد و بازداشت شکنجه گران و کسانی که مرتکب جنایت شده پیگیری شود، من (مهدی کروبی) دیگر سکوت می کنم و کار را به دست مسئولان قضایی می سپارم. در غیر این صورت در روزهای آینده به افشاگری ادامه خواهم داد."

حسین کروبی در پاسخ به اینکه که آیا تجاوز به دختران و پسران در زندانها برای پدرش مسجل است، گفت که کسانی بودند که موردتجاوز قرار گرفته اند و به آقای کروبی دیدار کرده ا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی