ادعای گاردین:وزیر زن در کابینه احمدی نژاد از تاثیرات زهرا رهنورد است!



روزنامه گاردین بریتانیا با چاپ گزارشی به تاثیرات حضور دکتر زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی در کمپین تبلیغاتی میر حسین موسوی پرداخته است.

در این مطلب آمده است : " در تاریخ 30 ساله جمهوری اسلامی هیچ گاه سابقه نداشته است که همسر یک رجل سیاسی این قدر به کمپین تبلیغاتی همسرش کمک کرده باشد و دارای نقش سیاسی باشد تا جایی که بسیاری در ایران خانم رهنورد را با میشل اوباما بانوی اول آمریکا مقایسه می کنند.

گاردین می نویسد : " تاثیراتی که رهنورد بر عرصه سیاسی ایران بر جای گذارد آن قدر بود که محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم را وادارد تا علی رغم مخالفت طرفداران متعصبش ، 3 زن را به کابینه خود وارد کند . در واقع احمدی نژاد که در جریان رقابت های انتخاباتی هیچ سخنی از به کار گرفتن وزیر زن به میان نیاورده بود ، ایده دو رقیب انتخاباتی اش مهدی کروبی و محسن رضایی را که وعده معرفی وزرای زن را در کابینه شان داده بودند ، " کپی برداری " کرده است .

آسیه امینی فعال حقوق زنان درباره معرفی وزرای زن از سوی احمدی نژاد گفت : " این اقدام احمدی نژاد نتیجه فشارهای مستمر جنبش زنان به نظام حکومتی ایران است " .

گاردین در ادامه در توصیف جنبش زنان ایران می نویسد : " جنبش زنان ایران قدرتمندانه در جریان اعتراضات مسالمت آمیز به نتایج انتخابات نقش خود را ایفا کرد و ندا آقا سلطان تبدیل به نماد این جنبش شد که عکس و فیلم او به سرعت میلیون ها انسان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد.

منبع: سایت نوروز

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی