خشم احمد خاتمی خطیب این هفته تهران از افشاگری های کروبی علیه جنایات نظام







خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: انتظار مردم از قوه‌ قضاييه اين است كه با كمال اقتدار قاطعانه در مقابل زورگويي‌هاي كشورهاي اروپايي بايستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دادگاه‌هاي برگزار شده براي متهمين وقايع پس از انتخابات اظهار كرد: در اين محاكمات روشن شد كه برخي سفارتخانه‌هاي خارجي به‌خصوص دولت پير استعمار يعني انگليس، مباشر برخي توطئه‌ها بوده‌اند.

وي افزود: اين براي يك دولت وقاحت دارد كه برخي پرسنل سفارتخانه آن كشور در تظاهرات غيرقانوني شركت كنند. اين خارج از عرف ديپلماسي است. حالا هم اين كشورها دارند اعتراض مي‌كنند و اتحاديه اروپا بيانيه داده است كه اقدام عليه هر عضو اين كشورها اقدام عليه كل اروپا است. خب باشد، مگر شما عليه كل انقلاب و نظام ما وارد عمل نشديد؟ اگر هم تا الان موفق نبوديد نتوانسته‌ايد كه موفق باشيد.

وي ادامه داد: قوه قضاييه اقدام خوبي انجام داده و كساني كه در اغتشاشات اخير ايجاد ناامني كرده‌اند پاي ميز مذاكره كشانده است. سفارش ما اين است كه فقط به قانون بيانديشيد و بس. در اين حوادث برخي افراد گول خوردند و واقعا نمي‌خواستند خيانت كنند و كلاه سرشان رفته است. به‌خصوص برخي جوانان كه مرتكب جرايم نه چندان سنگيني شده‌اند از اين قبيل افراد هستند. انتظار ما از دستگاه قضايي اين است كه با رأفت و رحمت با اين‌ها برخورد شود.

اين عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان اظهار كرد: در هفته گذشته يكي از سياسيون نامه‌اي سر تا پا افترا و تهمت به نظام اسلامي منتشر كرد. نامه‌اي كه جشن آمريكا، اسراييل و بيگانگان بود. اين نامه يك نامه‌ انحرافي بود و قوه‌ قضاييه به صراحت اعلام كرد كه آزار جنسي كه اين آقا ادعا مي‌كند دروغ است. مجلس شوراي اسلامي و كميته تحقيق مجلس گفت دروغ است و همه گفتند دروغ است و اين نامه با آبروي نظام بازي كرد. اين نامه با نظامي بازي كرد كه خون 300 هزار شهيد پشت آن است و ما از نظام اسلامي انتظار داريم كه برخورد مناسب و شايسته‌اش را به نمايش بگذارد.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته‌ نماز جمعه تهران به برخي انتظارات موجود در جامعه از اقشار مختلف اشاره و خاطرنشان كرد: انتظار اول از عموم مردم است كه امتحان خيلي خوبي دادند و در امتحان انتخابات سربلند برآمدند و برگ زريني بر افتخارات خود افزودند. انتظاري كه از مردم وجود دارد اين است كه بصيرت گذشته خود را حفظ كنند. مردم خوب فهميده‌اند كه دشمن كجا را هدف قرار داده است و علي‌رغم تلاش‌هاي دشمن براي شركت نكردن در انتخابات، به صحنه آمدند و من خطاب به مردم مي‌گويم كه بدانيد دشمن اساس نظام اسلامي را نشانه گرفته است و هرچند ناتوان، ولي قصه، قصه‌ جنگ احزاب است. دولت‌هاي استكباري از يك سو و اندك بيچاره‌هاي بازي خورده‌ داخلي از سوي ديگر مي‌خواهند ضربه بزنند ولي آن‌چنان كه تا كنون ناكام بوده‌اند از اين پس نيز ناكام خواهند ماند.

وي افزود: دومين انتظار از مردم اين است كه بدانند آن‌چنان كه تاكنون سفينه‌النجات ما ولايت فقيه بوده، از اين پس نيز سفينه النجات ما ولايت فقيه خواهد بود. همراهي شما با ولايت تاكنون نظام را بيمه كرده است. برخي‌ها از اختلافات نگرانند و جاي نگراني هم دارد ولي انتظار اين است كه بگويند تفرقه‌افكن كساني هستند كه حاضر نيستند سخنان رهبري را فصل‌الخطاب قرار دهند.

خاتمي انتظار بعدي را انتظار از دولت عنوان و اظهار كرد: دولت در آستانه تشكيل كابينه دهم قرار دارد و من در اين زمان سه مطلب را به دولت توصيه مي‌كنم؛ اول اين‌كه دايره اصولگرايي را همان‌گونه ببينند كه مقام معظم رهبري مي‌بينند؛ چراكه هرچه اين دايره را وسيع‌تر ببينيم نيروهاي بيشتري به صحنه خواهند آمد. توصيه‌ دوم اين است كه جوان‌گرايي بسيار خوب است ولي جوان‌گرايي بايد همراه با تجربه باشد. اين‌طور نباشد كه به بهانه جوان‌گرايي، تجربه‌هاي غيرجوان كنار گذاشته شوند. مساله‌ سوم اين است كه قانون نمي‌گويد كه وظيفه‌ دولت است كه با مجلس پيش از انتخاب وزرا رايزني كند ولي مشاوره قبل از معرفي رسمي موجب مي‌شود كه كابينه بهتر و با سرعت بيشتري شكل بگيرد.

وي با بيان اين‌كه "‌انتظار بعدي از مجلس است كه با حفظ استقلال خود، تعامل سازنده و مثبت با دولت داشته باشد و دست در دست هم دهند تا هرچه زودتر كابينه‌اي مقتدر شكل بگيرد" به سه معيار اساسي براي انتخاب وزرا اشاره و اظهار كرد: معيار اول، ايمان و تعهدي است كه برگرفته از كتاب، سنت، فقاهت و مرجعيت باشد. معيار دوم، داشتن التزام عملي به ولايت فقيه است و اين‌كه افرادي كه انتخاب مي‌شوند باور داشته باشند كه امر ولايت فقيه حجت شرعي است. معيار سوم نيز كارآيي، لياقت و توانمندي افراد در پست‌هايي است كه به آن‌ها سپرده مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه " انتظار پنجم، انتظار از مخالفين منتقد دولت است" يادآور شد: مقام معظم رهبري در مراسم تنفيذ رياست جمهوري، مخالفين منتقد را به رسميت شناختند و فرمودند كه دولت انتقادات آن‌ها را بشنود و اگر درست است، بپذيرد و اگر هم درست نيست منطقي جواب آن‌ها را بدهد. انتظار از مخالفين منتقد دولت اين است كه در چارچوب نظام انتقاد منصفانه انجام دهند.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه " انتظار ديگر اين است كه نخبگان واقع‌بين باشند" خطاب به نخبگان گفت: شأن شما بالاتر از اين است كه براي شما فضاسازي كنند و بدتر از همه اين‌كه بيگانگان در سايت‌ها و شبكه‌هاي خود فضاسازي انجام دهند. اين‌كه بزرگان ما در گذشته مي‌گفتند خريد و فروش و خواندن كتب ضلال حرام است، امروز اين سايت‌ها و ماهواره‌هاي گمراه كننده به مراتب ضرر بيشتري دارند و بايد باورمان شود كه اساس سايت‌ها و ماهواره‌هاي بيگانه بر دروغ است، براي ضربه زدن به نظام اسلامي ماست، نبايد خوشبينانه با آن‌ها برخورد شود. روشنفكر سالم، خوبي‌ها و بدي‌ها را با هم مي‌بيند و اين نوع روشنفكري براي كشور يك ضرورت است.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اين‌كه " حريم بزرگان و شخصيت‌هاي نظام بايد حفظ شود" تصريح كرد: شخصيت‌ها و بزرگان نظام، سرمايه‌هاي نظام هستند، ولي بايد متوجه اين مطلب بود كه خود شخصيت‌ها بايد در خط مقدم نگه داشتن حريم خود باشند. انتظار از نخبگان اين است كه همان‌طور كه دل‌شان براي شخصيت‌هاي نظام مي‌سوزد، براي اصل نظام بيشتر بسوزد. چرا برخي از نخبگان در برابر كساني كه به كل نظام اهانت مي‌كنند، ساكت هستند؟ چرا برخي از نخبگان در برابر كساني كه نظام الهي اسلامي را تشبيه نظام شاهنشاهي مي‌كنند، ساكت‌اند؟ چرا برخي از نخبگان در برابر اغتشاشات كه معلوم بود، انحراف است ساكت هستند؟ انتظار از نخبگان اين نيست كه هميشه بر طبل مخالفت بكوبند بلكه بايد اين نظام را تقويت خيرخواهانه كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به سالگرد كودتاي 28 مرداد اشاره كرد و گفت: آمريكا با كودتاي 28 مرداد، ساليان طولاني و سياه دين‌ستيزي، اخلاق‌ستيزي و استقلال‌ستيزي را بر گرده اين مردم سوار كرد ولي سرانجام مردم به‌پا خاست و رژيم دست‌نشانده‌ آن‌ها را بيرون كرد ولي گويا هنوز آمريكايي‌ها درس نگرفته‌اند و وزير امور خارجه‌ آن‌ها اعلام مي‌كند كه به حمايت از اپوزيسيون ادامه خواهيم داد. شعار مرگ بر آمريكاي مردم ما به خاطر همين جنايت‌هاست.

خاتمي ادامه داد: خنده‌دار است، مسوولان كشور فرانسه كه خود در اداره كشورشان ناتوان هستند و از زماني كه ساركوزي رييس‌جمهور شده مدام در آن كشور تظاهرات، اعتراضات و سركوب وحشيانه‌ تظاهرات است، دلسوز مردم ما شده‌اند و دم از حقوق بشر مي‌زنند ولي بايد عرض كنم كه مردم ژست دروغين حقوق بشري شما را مي‌شناسند. ما از دولت و وزارت امور خارجه انتظار داريم كه با اين قلدرها چنان قاطع برخورد كنند كه از كرده خود پشيمان شوند و از ملت عذرخواهي كنند.

وي در ادامه به سالگرد پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره كرد و گفت: امروز سالگرد پيروزي افتخارآميز مقاومت 33 روزه‌ حزب‌الله لبنان در برابر ارتش رژيم جعلي و غاصب اسراييل است. پيروزي مقاومت 33 روزه‌ حزب‌الله و مقاومت 22 روزه‌ غزه نشان داد كه اسراييل در كاخ شيشه‌اي نشسته است و با مقاومت ملت‌ها اين كاخ شيشه‌اي شكستني است. اين‌طور نيست كه اين‌ها خود را چهارمين ارتش دنيا نشان مي‌دهند بلكه همان‌طور كه رهبر حزب‌الله لبنان گفته است به سرعت آسيب‌پذيرند.

وي هم‌چنين به قرار داشتن در هفته‌ جهاني مساجد و نيز به روز 26 مرداد سال 69 يعني روز ورود اولين گروه آزادگان به ميهن اشاره كرد و با گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ مرحوم علي‌اكبر ابوترابي و هم‌چنين تسليت به مناسبت شهادت شهيد حسين لشگري كه 18 سال در اسارت رژيم بعثي عراق بود گفت: مقاومت و صبوري آزادگان ما مايه‌ افتخار نظام اسلامي شده است.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته‌ نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه " التقاط، انحراف عقيدتي است" اظهار كرد: شيطان در گام نادرستي كه انسان در عرصه‌ سياسي برمي‌دارد نيز حضور دارد. شيطان از 7 شيوه براي نفوذ خود و فراموشي ياد خدا استفاده مي‌كند كه اين شيوه‌ها عبارتند از؛ شيوه‌ گام به گام، توجيه گناه، تحقير گناه، استفاده از عواطف براي به فراموشي سپردن ياد خدا، وعده و تهديد، ايجاد اختلاف بين مردم و آرزوهاي طولاني.

انتهاي پيام

نظرات

‏fadayemam@hotmail.com گفت…
بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی