تعطیلی دانشگاه تهران و دیگر دانشگاهها برای یک ترم تحصیلی!



عصر جمعه، 23 مرداد 1388
یک طرح خطرناک در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی
تعطیلی دانشگاه تهران و دیگر دانشگاهها برای یک ترم تحصیلی!
بر اساس خبرهای رسیده به «موج سبز آزادی» شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی را در دستور کار دارد مبنی بر اینکه دانشگاههای کل کشور یا لااقل دانشگاه تهران برای یک ترم تحصیلی، تعطیل شوند.
یک منبع مطلع در وزارت علوم به «موج سبز آزادی» خبر داد که این طرح با هدف جلوگیری از اعتراضات دانشجویان در آغاز سال تحصیلی پیشنهاد شده و هم‌اکنون در مرحله کارشناسی قرار دارد و از چند نهاد دولتی خواسته شده که به سرعت نظرات خود را در این باره به شورای انقلاب فرهنگی اعلام کنند.
این منبع با اشاره به شهادت چند تن از دانشجویان دانشگاه تهران در دو ماه اخیر، خبر داد که در این طرح تصریح شده اگر امکان تعطیلی همه دانشگاه‌ها نیز فراهم نبود، دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران برای یک ترم تحصیلی تعطیل شوند.
گزارش این منبع مطلع حاکی است همزمان با بررسی این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمینه‌سازی برای اعلام آن نیز در حال انجام است. یکی از محورهای آماده‌سازی فضا برای این کار، مطرح کردن موضوع تعویق و سپس تعطیلی ترم اول سال تحصیلی در پیش رو، به بهانه شیوع بیماری آنفولانزای خوکی است که زمزمه‌های آن در وزارت علوم مطرح شده است.
محور بعدی، شایعه‌ای است که در بین دانشجویان دانشگاه تهران پخش شده است، مبنی بر اینکه دانشجویانی که به هر دلیل امکان شرکت در امتحانات معوقه این دانشگاه را پیدا نمی‌کنند، امکان «حذف ترم» خواهند داشت تا بدین ترتیب ترم دوم سال تحصیلی گذشته در این دانشگاه، وضعیتی معلق پیدا کند.

منبع: موج سبز آزادی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی