اصلاح طلبان زورآزمائی با خامنه ای را شروع کردند

رادیو صدای آمریکا

اصلاح طلبان زورآزمائی با خامنه ای را شروع کردند

14/08/2009

* اصلاح طلبان تابوی زير سئوال بردن خامنه ای را شکستند

Logo_ Eslahtalaban
واشنگتن پست زير عنوان "درخواست اصلاح طلبان برای تحقيق در باره رهبرارشد ايران" می نويسد يگ گروه از قانونگذاران پيشين اصلاح طلب ازيک تشکيلات مذهبی قدرتمند در ايران خواستار تحقيق در باره صلاحيت حکمرانی آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد شده اند، که يک زورآزمائی بی سابقه با قدرتمندترين فرد کشور در مورد سرکوبی های پس از انتخابات است.

واشنگتن پست می نويسد اين درخواست هنگامی مطرح ميشود که بحث و جدل در باره اتهامات حاکی ازشکنجه معترضين توقيف شده در جريان سرکوبی ها شدت گرفته است. آخوندهای تندرو در نقاط مختلف کشور خواستار تعقيب رهبر ارشد اصلاح طلبی شده اند که مدعی است زندانبانان به بعضی از توقيف شدگان تجاوز کرده اند.

واشنگتن پست می نويسد درخواست قانونگذاران پيشين اصلاح طلب به مجلس خبرگان داده شده است که تشکيلاتی مذهبی است، و بر اساس قوانين ايران از قدرت تعيين رهبر ارشد، و در تئوری، از قدرت برکناری او برخوردار است- هرچند که دراين زمينه هيچگاه اقدامی انجام نداده است. .

واشنگتن پست می نويسد حتی اگر درخواست ناديده گرفته شود، و سمبوليک باشد، اين واضح ترين زورآزمائی با خامنه ای درجريان تلاطمی است که ايران را پس ازانتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری به آشفتگی کشانده است. اين درخواست در هم شکننده تابوئی بزرگ در ميان طبقات سياسی ايران برای هدف گرفتن علنی خامنه ای است، که موضع او در راس تشکيلات سياسی مذهبی هيچگاه زير سئوال نرفته بود.

واشنگتن پست می نويسد درخواست خطاب به آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس جمهوری پيشين و آيت الله قدرتمندی نوشته شده است که مجلس خبرگان را رهبری ميکند. رفسنجانی در بحران انتخاباتی جانب اپوزيسيون را گرفته است اما موافقت کردن با تحقيق در مورد رهبرارشد احتمالا برای او به منزله برداشتن گامی بيش ازحد بزرگ و دراماتيک خواهد بود.

واشنگتن پست می نويسد در هفته های گذشته گزارشها از مرگ معترضين جوان در زندان، احتمالا به سبب شکنجه و بدرفتاريهای ديگر حکايت داشت. اما اين هفته مهدی کروبی فراتررفت و مدعی آن شد که زندانبانان به مردان و زنان در توقيف تجاوزکرده اند.

واشنگتن پست می نويسد احمد خاتمی، آيت الله تندرو در خطبه نماز جمعه اين هفته دعاوی کروبی را به عنوان اکاذيب و افترا عليه نظام جمهوری اسلامی تقبيح و محکوم کرد و خواستار تعقيب او شد.

واشنگتن پست می نويسد با اينحال کروبی متوقف نشده است و ميگويد شهادت زندانيانی را دارد که شاهد بدرفتاريهائی به سبک زندان ابو غريب بوده اند، و شکنجه های منجر به مرگ را ديده اند.

واشنگتن پست می نويسد کروبی در اطلاعيه ای که روز پنجشنبه صادر شد ميگويد بعضی از توقيف شدگان را لخت و مجبور کردند نظير حيوانات چهار دست و پا راه بروند، و زندانبانان سوارشان ميشدند. بعضی ديگر را مجبور کردند لخت روی يکديگر بخوابند.

* راه حل يک فعال سياسی برای مقابله با اعتراف زير فشار در زندان

Mohsen_Armin
لس آنجلس تايمز زير عنوان "ايران صحنه پيشدستی فعال سياسی برای اعتراف آتی" می نويسد وقتی دوستان و يا متحدان سياسی به زندان افتاده شما در اعتراف های تلويزيونی مشکوک با ذکر جزئيات به توطئه عليه جمهوری اسلامی ايران اعتراف ميکنند، چه واکنشی نشان ميدهيد؟ و اگر نگران باشيد که نفر بعدی شمائيد، چکار ميکنيد؟

لس آنجلس تايمز می نويسد می توانيد از شهر فرار کنيد و يا ساکت بمانيد. اما اگر اپوزيسيون فعال و سرشناسی نظير محسن آرمين باشيد می توانيد با پيش بينی توقيف و شکنجه احتمالی خود، پيشاپيش و به سبک مقامات، اعتراف تلويزيونی آتی خود را منتفی کنيد.

لس آنجلس تايمز می نويسد آرمين، عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی اين نفی را در وب سايت خود زيرعنوان من منتظر توقيف خود هستم منتشر کرده ونوشته است اگرمشيت الهی برآن تعلق گرفت که نظير برادرانم به زندان بيفتم، و اگر در زندان زير فشار عليه آنچه که گفته ام حرفی بزنم مطمئن باشيد که اعتقاد و باور من را منعکس نميکند و زير فشار مجبور به اقرار شده ام.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی