حمله سازمان یافته امامان جمعه به کروبی


حمله سازمان یافته امامان جمعه به کروبی
خلاصه:
ائمه نماز جمعه سراسر کشور در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته به صحبت های مهدی کروبی انتقاد کرده و خواستار محاکمه ایشان شدند. طبق رویه ستاد اقامه نماز جمعه که به ریاست حجت السلام تقوی اداره می شود، هر هفته دستورالعملی، که به تایید بیت رهبری نیز می رسد، برای امامان جمعه ارسال می کنند که در آن محورهای خطبه های نماز جمعه تعیین شده است. محور این هفته "حمله به کروبی و تقاضای بازداشت وی" بوده است./ امام جمعه تهران: کروبی با آبروی نظام بازی کرد باید محاکمه شود/ امام جمعه مشهد: کروبی پیاده نظام دشمن شده است/ امام جمعه اصفهان: در خانه کروبی به روی منافقین باز شده است/ امام جمعه قم: مردم خواهان دستگیری و مجازات کروبی هستند

عرفان محمدی:

شبکه جنبش راه سبز (جرس): برآشفتگی بیت رهبری و ستاد اقامه نماز جمعه از افشای خبر تجاوز به زندانیان، توسط زندانبانان جمهوری اسلامی، که مهدی کروبی آن را در نامه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرده بود، در لابلای سخنان امروز منصوبان آیت الله خامنه ای در مراسم نماز جمعه شهرهای مختلف کشور ملموس بود.

مهدی کروبی روز 8 مرداد در نامه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی، که آن را ده روز بعد منتشر کرد، پرده از فجایع بزرگی در زندانهای کشور برداشت و اعلام کرد: " عده ای از افراد بازداشت شده می گویند برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان شده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی وحشیانه تجاوز کرده اند به طوری که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی شده و در کنج خانه های خود خزیده اند.

این نامه که از نامه های کم سابقه در این سطح، در جمهوری اسلامی است، واکنش های متفاوتی داشت، بطوریکه رئیس مجلس که ابتدا از ضرورت بررسی این نامه سخن گفته بود در اولین جلسه علنی مجلس که بعد از انتشار نامه برگزار شد، اعلام کرد که این ادعا کذب است. آیت الله شاهرودی نیز که آخرین لحظات حضورش در کسوت ریاست قوه قضائیه را تجربه می کند، گفته است وقوع این اتفاقات در بازداشتگاههای تحت نظارت قوه قضائیه ممکن نیست. حال آنکه بسیاری از دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی بازداشتگاههای خارج از ضوابط سازمان امور زندانها در اختیار دارند.

ساعاتی پیش جمعی از ائمه نماز جمعه سراسر کشور در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته به صحبت های مهدی کروبی انتقاد کرده و خواستار محاکمه ایشان شدند. طبق رویه ستاد اقامه نماز جمعه که به ریاست حجت السلام تقوی اداره می شود، هر هفته دستورالعملی، که به تایید بیت رهبری نیز می رسد، برای امامان جمعه ارسال می کنند که در آن محورهای خطبه های نماز جمعه تعیین شده است. محور این هفته "حمله به کروبی و تقاضای بازداشت وی" بوده است.

کروبی با آبروی نظام بازی کرد باید محاکمه شود

احمد خاتمی که در اولین نماز جمعه بعد از حوادث اخیر، خواهان برخورد بی رحمانه قوه قضائیه با مردم معترض به نتیجه انتخابات شده بود، در نماز جمعه این هفته تهران خواستار برخورد قضایی با مهدی کروبی شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نامه يكي از سياسيون كه به گفته وي با آبروي نظام بازي كرد خواستار برخورد مناسب و شايسته نظام با نويسنده اين نامه شد.

امام جمعه موقت تهران گفت :در هفته گذشته يكي از سياسيون نامه‌اي سر تا پا افترا و تهمت به نظام اسلامي منتشر كرد. نامه‌اي كه جشن آمريكا، اسراييل و بيگانگان بود. اين نامه يك نامه‌ انحرافي بود و قوه‌ قضاييه به صراحت اعلام كرد كه آزار جنسي كه اين آقا ادعا مي‌كند دروغ است. مجلس شوراي اسلامي و كميته تحقيق مجلس گفت دروغ است و همه گفتند دروغ است و اين نامه با آبروي نظام بازي كرد. اين نامه با نظامي بازي كرد كه خون 300 هزار شهيد پشت آن است و ما از نظام اسلامي انتظار داريم كه برخورد مناسب و شايسته‌اش را به نمايش بگذارد.

کروبی پیاده نظام دشمن شده است

امام جمعه مشهد نیز که صحبت های او معمولا جنجال خبری به پا می کند، این هفته سخنان اش را به نامه مهدی کروبی اختصاص داد و گفت: برخي سياسيون و مدعيان در حوادث اخير كم آوردند. كسي كه در سخنان و بيانيه خود آبروي نظام اسلامي را مي‌برد سرباز پياده دشمن است و نبايد در كشور آزاد باشد مگر اينكه مسئوليت حرف خود را بپذيرد.


آيت‌الله احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه نورباران رضوي اظهار داشت: در كوران آزمايش‌ها است كه مشخص مي‌شود تا چه اندازه تابع امام زمان (عج) هستيم.
وي ادامه داد: امام زمان (عج) دستور داده‌اند بايد پيرو بي چون و چراي ولي فقيه جامع‌الشرايط باشيد كه برخي كه مدعي بودند در حوادث اخير آن را نقض كردند.


علم‌الهدي خاطرنشان كرد: هركس مي‌خواهد با گرفتن ژست سياسي بيانيه صادر كند مشكلي نيست اما بايد مسئوليت آن را بپذيرد. كسي كه در سخنان و بيانيه خود آبروي نظام اسلامي را مي‌برد سرباز پياده دشمن است و نبايد در كشور آزاد باشد مگر اينكه مسئوليت حرف خود را بپذيرد. درست نيست كه يك نفر به مسئولان زندان‌هاي ما نسبت‌هايي بدهد كه در ابوغريب انجام مي‌شد و راحت از كنار آن گذشت.
علم‌الهدي بيان داشت: نظام قضايي بايد از آن فرد بخواهد گفته خود را ثابت كند وگرنه او را محاكمه كند زيرا مسئولان ما را ترور كرده و اگر ثابت نكند ترورريست است.


در خانه کروبی به روی منافقین باز شده است
حجت السلام محمد تقی رهبر امام جمعه اصفهان نیز گفت: آنهايي كه به صورت غيرقانوني مردم را به خيابان‌ها كشيدند و در مقابل راي مردم ايستادند و 40 ميليون راي مردم را به سخره گرفتند و 24 ميليون راي مردم با رئيس جمهور منتخب را مشروع ندانستند، بايد محاكمه شده و بسزاي اعمال خود برسند و دستگاه قضايي بايد با سران فتنه برخورد قضايي لازم را انجام دهد.


وي با اشاره به اينكه برخي از نخبگان در اين كشور در اين انتخابات مردود شدند گفت: درب خانه برخي از اين افراد به روي منافقين باز شده و ادعا مي‌كنند كه دولت مشروعيت ندارد و در جايي نيز برخي ديگر كه سابقه 40 ساله همراهي با انقلاب و امام را دارند حرف‌هايي مي‌زنند كه در شان انقلاب و امام نيست.


مردم خواهان دستگیری و مجازات کروبی هستند
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدحسين سعیدی امام جمعه قم نیز با اشاره به برخي گفته‌ها در خصوص آزار جنسي زندانيان اغتشاشات اخير گفت: مردم از نماينده مدعي‌العموم مي‌خواهند تا فردي كه ادعاي چنين حركتي را كرده، بازداشت و بسزاي عمل خود برسانند.
وي گفت: بيان چنين حرف‌هاي كذب و دروغي به ضرر كشور و نظام بوده و حداقل انتظار مردم محاكمه اين افراد است.


نکته دیگر اینکه بسیاری از ائمه جمعه سراسر کشور نیز امروز حاضر نشدند دستور العمل ارسالی ستاد اقامه نمازجمعه را روخوانی کنند.


گفتنی است همزمان با حمله سازمان یافته ائمه جمعه سراسر کشور به مهدی کروبی، که سر خط آن در دستورالعمل ستاد اقامه نماز جمعه و تایید آن توسط بیت رهبری صورت گرفته است، نمایندگان ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی، موضوع بازداشت مهدی کروبی را مطرح کرده اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی