ديده بان حقوق بشر خواستار بررسی نقش احمدی مقدم و طائب شد

24مرداد.
ديده
بان حقوق بشر خواستار بررسی نقش احمدی مقدم و طائب شد

BBC

سازمان ديده بان حقوق بشر با صدور اعلاميه ای از حکومت ايران خواستار بررسی عملکرد و تعيين نقش "بالاترين مسئولين امنيتی" اين کشور در ناآرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری اخير شده است.

اين سازمان تاکيد کرده "اسماعيل احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی و حسين طائب فرمانده بسيج بايد جزء افرادی باشند که مورد تحقيق قرارمی گيرند."

در اين بيانيه که روز جمعه منتشر شده جو استورک معاون بخش خاورميانه ديده بان حقوق بشر گفته است: "تعداد و دامنه آزارهای پليس و بسيج به روشنی نشان می دهد که آنها مجری دستورات و فرامين هستند."

وی افزوده: "برای بررسی اين آزارها بايد مستقيم رفت به سطوح بالا تا مشخص کرد چه کسی اين دستورات را داده است."

ديده بان حقوق بشر پس از مصاحبه با تعدادی از شاهدين عينی حوادث اخير نتيجه گرفته که بسيج و نيروی انتظامی با هماهنگی با يکديگر به سرکوب معترضين به نتايج انتخابات رياست جمهوری پرداخته اند.

اين سازمان در ادامه اين بيانيه به بازداشتگاه کهريزک اشاره کرده و مسئوليت کشته شدن و آزار معترضين در اين زندان را بر عهده مقام های امنيتی و در راس آنها اسماعيل احمدی مقدم دانسته است.

به گفته جو استورک "تعطيلی يک بازداشتگاه و عده ای مامور دون پايه را مقصر خواندن نمی تواند به معنای پاسخگويی به آزارهای وسيعی باشد که پس از انتخابات رخ داده است."

وی تصريح کرده: "حکومت بايد عملکرد مقام های عاليرتبه را مورد تحقيق قرار دهد و آمران اين آزارها را تنبيه کند."

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی