تجمع مخالفان کروبی برگزار نشد

تجمع مخالفان کروبی برگزار نشد

دويجه وله :

استمداد مدیر مسئول روزنامه اعتماد ملی از دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و استاندار تهران برای تامین امنیت این نشریه بی پاسخ نماند. از ساعت سه و نیم شنبه، یک خودرو و یک ون نیروی انتظامی، از دفتر روزنامه محافظت میکنند.


مخالفان کروبی قصد داشتند روز شنبه ساعت ۴ جلوی روزنامه اعتماد ملی تجمع کرده و افشاگری وی در زمینه تعدی و تجاوز به بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را محکوم کنند. به نقل از کارکنان اعتماد ملی، بهجز ماموران محافظ پلیس، کس دیگری جلوی دفتر نشریه دیده نمیشود.

گفتگو با محمدجواد حق‌شناس، مدیر مسئول اعتماد ملی:

دویچه‌وله: تهدید مشخصی علیه روزنامه شده است؟

جواد حقشناس: آقای احمد خاتمی، در نماز جمعه دیروز، نامه آقای کروبی به آقای هاشمی را محکوم کرد و خواهان برخورد نظام با آقای کروبی شد. بعد از نماز جمعه تعدادی از مردم شعار داده و گفتند شنبه بعد از ظهر جلوی اعتماد ملی تجمع میکنند.

الان چه خبر است؟

الان سه بعد از ظهر است و هنوز خبری نیست. من نامهای به دادستان تهران، آقای مرتضوی و سردار رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارسال کردم و درخواست کردم برای تامین امنیت همکاران روزنامه دستورات لازم را بدهند.

اقدامی کرده‌اند؟

نه. هنوز کاری نکردهاند. من به آقای تمدن استاندار محترم تهران نیز تلفن کردم ولی موفق به صحبت نشدم. موضوع را به دفترشان منعکس کردم. این نگرانی در بین همکاران من وجود دارد که قرار است ساعت چهار چه خبر شود.

یعنی حتی یکی دو مامور انتظامی نفرستادهاند که مراقب اوضاع باشند؟

نه. خبری نیست.

گردش کار مانند همیشه است؟ همکاران همه سر کار هستند؟

گردش کار مختل نشده اما همه نگران هستند. ما به تعدادی از همکاران خانم گفتهایم امروز مرخصی باشند.

فکر میکنید نتیجه این تهدیدها چه خواهد شد؟

مسئولان در صدد ایجاد آرامش در جامعهاند و باید تمهیدات لازم را اندیشه کنند. آنچه آقای کروبی طرح کرده، چیزی نیست که در خیابان حل و فصل شود. این نیازمند رسیدگی قانونی است. هیات تفحص مجلس، قوه قضاییه یا بازرسی کل کشور و مواردی از این دست باید به مسئله رسیدگی کنند و پاسخ آقای کروبی را بدهند. در نتیجه موافقان و مخالفان این نظر، نباید برای این موضوع در خیابانها موضعگیری کنند.


اگر به فرض اتفاقی افتاد، چه خواهید کرد؟

کار خاصی نمیتوانیم بکنیم. امیدواریم ماموران درخواستی را که از آنها به شکل رسمی شده و حتی انتشار یافته، جدی بگیرند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی