جزئیات جدیدی درباره‌ی بازداشت و قتل «سعیده پورآقایی»

7:02 عصر دوشنبه، 9 شهریور 1388

ربودن از خانه، جسد سوخته، دفن پنهانی

عصر دیروز از خبر دردناک هتک حرمت و قتل فجیع دختر یک جانباز شهید در تهران توسط عوامل لباس شخصیها پرده برداشتیم. اکنون گزارش دقیقتری از جزئیات این ماجرای تکاندهنده را به روایت یکی از چهرههای سرشناس دولت اصلاحات که بنا نیست نامش فاش شود، در «موج سبز آزادی» میخوانید.

اولین گزارش درباره شناسایی قربانی جدید جنایت لباس شخصیها

سعیده پورآقایی به خاطر الله اکبر گفتن دستگیر شد، اما نه در شب و در هنگام گفتن؛ بلکه این بازداشت، یا در واقع ربودن، در روز و با مراجعه سه نفر خانم چادری به منزل، در حالی که سعیده در خانه تنها بوده است، صورت میگیرد. این خانمها به وی اعلام میکنند که الله اکبر گفتن او باعث تحریک سایر همسایگان به گفتن الله اکبر شده است و وی باید به همراه آنان به بازداشتگاه برود.

سعیده در حالی که هیچ کس در خانه نبوده و با توجه به این احتمال که مادرش بعد از بازگشت به خانه نگران وی خواهد شد یا پشت در خواهد ماند، به همسایگان اطلاع میدهد که وی را برای بازجویی به بازداشتگاه میبرند. وی همچنین درب منزل را باز میگذارد و به یکی از خانمهای همسایه میسپارد که اگر مادرش کلید نداشت، ماجرا را برای وی توضیح دهد و تا رسیدن مادرش مراقب خانه باشد.

بعد از اینکه مادر سعیده در جریان این اتفاق قرار میگیرد، از هر طریقی که میتواند، جویای احوال دخترش می شود، اما خبری پیدا نمیکند. نهایتا دست به دامن دکتر (...) از همرزمان سابق همسرش - شهید پورآقایی - میشود. آقای (...) به هر دری میزند، نتیجهای نمیگیرد و نهایتا به دلیل ارادتی که به پدر این دختر داشته است، تصمیم میگیرد موضوع را با هاشمی ثمره، از دوستان مشترک خود و شهید پورآقایی مطرح کند.

آقای هاشمی ثمره نیز پس از مدت زمانی تماس می گیرد و بدون هر توضیحی فقط به آنها میگوید که به بلوک شماره شش پزشک قانونی مراجعه کنند. مادر سعیده به همراه چند نفر دیگر به پزشکی قانونی می روند و با جسد غیر قابل شناسایی یک دختر سوخته مواجه میشوند. مادر سعیده بیان میکند که این جسد برای رد گم کردن است و جسد دختر وی نیست. اما پس از بازرسی دقیق بدن جسد و کشف خالی که روی پای مقتول بوده، از هویت او اطمینان حاصل میکند و از هوش میرود. پزشکی قانونی نیز گزارش قابل تاملی در این باره ارائه کرده که از جنایات فجیع ربایندگان این دختر خبر میدهد و شاید به زودی منتشر شود.

هرچند جسد این دختر بیگناه مورد مشاهده مادر او و همراهان وی قرار گرفته، اما جسد را به آنها تحویل نمیدهند و تحت شرایط کنترل شده و بدون سر و صدا به خاک میسپارند و به مادرش نیز اعلام میکنند که اگر این موضوع رسانهای شود، اسنادی را مبنی بر فاحشه بودن دخترش و قتل وی در همین راستا منتشر خواهند کرد.

اما اظهار نظر مادر این شهید مبنی بر اینکه دختر وی بر اثر بیماری درگذشته، مورد سوء ظن فامیل واقع میشود و به این ترتیب بر اثر پیگیری آنها، جزئیات ماجرا فاش میشود.

در مراسم ختم غریبانهای که روز شنبه برای سعیده گرفته شد، مهندس میرحسین موسوی هم شرکت داشت و به خانواده‌ی او تسلیت گفت.'

موج آزادی


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی