گاف بزرگ در گزارش صدا و سیما میلی در بارۀ ترانه موسوی

ترانه موسوی


زمانی که گزارشگر رادیو تلویزیون بسراغ کارمند ثبت احوال می رود و در رابطه با ترانه موسوی می پرسد؛ کارمند محترم ثبت احوال پاسخ می دهد که پس از جستجوهای بسیار تنها 3 ترانه موسوی را یافته است:

الف: ترانه موسوی متولد 63 که با خانوادۀ خود در فرانسه زندگی می کند.

ب: ترانه موسوی 40 ساله که از ایران خارج شده و دیگر به ایران باز نگشته است.

ج: ترانه موسوی که کودکی است 2 ساله.

پرسش این جاست که ترانه موسوی مورد نظر ما که بهنگام اعلام خبر شهادتش متولد سال 1360 عنوان شده است و به ادعای گزارشگر صدا و سیما میلی همانی است که در کانادا اقامت داشته و خواهر و مادرش در رپرتاژ حضور دارند، کدامیک از سه ترانه موسوی ادعاییِ اداره ثبت احوال است؟ آیا این ترانه همانی است که باخانواده اش در فرانسه زندگی می کند؟ یا آن بانوی چهل ساله است که رفته و دیگر برنگشته؟ و یا همان کودک 2 ساله؟ و یا هیچکدام از این سه نیست؟

اگر ترانه موسوی شهید ما، هیچکدام از سه ترانه مورد ادعای ثبت احوال نباشد؛ که با توجه به مشخصات داده شده و توضیحات باصطلاح اعضای خانوده اش، نیست، اداره ثبت احوال همانند رئیس جمهور عزیز دروغگو تشریف دارند. و صدا و سیمای میلی وادلره ثبت احوال کل کشور،هم همانند همیشه نه تنها دروغپراکنی کرده اند، بلکه با مهندسی و صحنه آرایی تلاش نموده اند آگانه در چشم مردم خاک پاشیده وبه سیاهکاری بپردازند.


هم اینک به نوشتۀ روشنگرانه ای برخورد کردم در وبلاگ «تحلیلش کن» که چون به موضوع مورد بحث، یعنی چگونگی برخورد حاکمیت با مردم، ارتباط مستقیم دارد بر خبر بالا افزوده می شود:

اگرچه بنده هم از ابتدا با خبری مثل کشته شدن ترانه موسوی یا علیرضا با احتیاط برخورد کردم ولی صورت مسئله را نیز نباید پاک کرد.
صدا و سیما هر شب به سراغ خانواده ای می رود که اذعان می کند خانواده فلان کشته شده در حوادث اخیر است که یا تکذیب می کنند یا می گویند اینگونه فوت نشده
به نظر من این گونه برخورد با مسائل کشته شدگان فقط مردم را ناراحتتر می کند و خانواده ها داغ دار تر و باید شاهد این باشیم که امشب به سراغ خانواده ای بروند که بگویند کیانوش آسا زنده است!
فردا شب بگویند سهراب اعرابی سالم است
پس فردا یعقوب براویه و .....
آنچه که مسلم است دولت به شدت نگران اطلاع رسانی از طریق اینترنت است که برای مقابله با این حجم اطلاع رسانی نه تنها از فیلترینگ به جایی نرسیده بلکه به تاخیر حداقل چهار - پنج روزه اخبار را تکذیب می کند!
اینکه چرا تغییر جهت نمی دهند و در اطلاع رسانی کوتاهی می کنند تا آنجا که رسانه ملی فقط اخبار یک سویه را به خورد مردم دهد خود جای تامل دارد.
در دنیای اینترنت و کسانی که به دنبال اخبار حقیقی تر می گردند سایت رجا نیوز و فارس خوانندگان قلیلی دارند که آنها را باور کنند اما آیا تلویزیون هم همین طور است؟


به عنوان مثال روز گذشته خبری داشتیم مبنی بر اینکه : کوشنر: بازکردن در سفارتخانه به روی معترضين بخشی از سنت دمکراتيک اروپا است
در حالی که اخبار دولتی با سر و صدا از اینکه فرانسه به دخالت در اغتشاشات اعتراف کرد!!! سخن می گویند. این حرف را من و شما که در جریان امور هستیم باور نمی کنیم و می بینیم که در امر اطلاع رسانی متاسفانه شیوه کثیفی دارند ولی آیا افرادی که رسانه آنها تلویزیون است نیز همین طور فکر می کنند؟؟؟

متاسفانه دولت نمی خواهد قبول کند که عوام فریبی را کاهش دهد و به شعور مردم توهین نکند در نتیجه با هشدارهای مکرر به صدا و سیما شاهدیم نه تنها رفتار خود را عوض نمی کند بلکه هر روز بر بحران عدم مشروعیت خود دامن می زند.



تیغونک: با سپاس از عزیز تیزبینی که توضیحات جامع و مفیدی را که از خود خبر بهتر است برای تیغونک ارسال داشته اند:

3 نكته :
1- اگر اين خانم و دختر مادر و خواهر ان مرحومه شهيده مي باشند حتما عكسي از ان داشتند كه همراه انها باشد تا در دوربين به نمايش درايد؟ كاري كه صدا و سيما حتما انجام ميداد اگر مي بود! يا لا اقل شناسنامه مادر را نشان مردم ميداد!!! كه انقدر دستپاچه بودند اين خط دهندگان به صدا و سيما يادشان رفت مدركي چيزي از ثبت احوال مثل شناسنامه مادر مرحومه دست و پا كنند و جلوي دوربين ببرند. عكس اين هم مي تواند باشد.
همانا كه هر كسي مي تواند با هندي كم 2 نفر را بياورد روي مبلي بنشاند و سپس انها اظهار كنند كه مادر و خواهر آن مرحومه شهيده هستند كه بدست عوامل لباس شخصي تجاوز و سپس بقتل رسيده و سپس در فضاي مجازي پخش كند (بدون دليل محكم) اشتباه نكنيد منظورم اين نيست كه مرگ عزيزي را انكار كنم . منظورم اينست كه در صدا و سيما گافي ديگر رقم خورد. زيرا نمايشي بيش نبود اين مصاحبه و تماس تلفني!!! كه از هر كسي بر مي ايد!
اما به راستي خبر غم انگيزي كه حدود 1 ماه از همه جاي فضاي مجازي نقل ميشود ميتواند كذب باشد؟
2- اگر اين تجاوز كذب است چرا تا حالا سكوت كرديد و الان كه علنا توسط نامه اقاي كروبي به همگان اعلام شد ايراني است كه به جوانان و نواميس ايران تجاوز ميكند نه (دشمن) شما با دستپاچگي شروع به مصاحبه با فردي بعنوان مادر كرديد؟!
حالا كه گندش در امد موضوع را از محتوي لوث ميكنيد؟ وجود جواني عزيز را انكار ميكنيد؟
3- معمولا از نظر رفتار شناسي فرد يا گروهي كه مرتكب عملي ناخوشايند و حتي غير انساني ميشوند كه ثبات اخلاقي ندارند 3 مرحله رفتاري دارند:
الف-نظاره و سكوت - پس از ارتكاب
ب- انكار و تكذيب - پس از برملا شدن
ج- تبري و دلجويي - پس از تقصير
در ابتدا منتظر مي مانند تا نتيجه اوليه را ببينند به محض رو شدن انجام فعل، ياانجام فعل را انكار ميكنند يا بر گردن مفعولي غير مي اندازند يا از بن و ريشه آن فعل را حذف مي كنند تا فاعلي هم در كار نباشد. در نهايت هم پس از مبري شدن از فعل به دلجويي مفعولان مي پردازند.


تیغونک : و بد نیست که این این نظر هم خوانده و خود قضاوت کنید:


یک بار دیگر جنبش سبز اصلاحات، قهوه ای شد!
باز شهیدی دیگر از قربانیان راه میر حسین موسوی زنده از آب درآمد.
"ترانه موسوی" که موسوی و کروبی سعی کردند با جعل خبر مرگ او در زندان، جار و جنجال تبلیغاتی شدیدی بپا کنند، قلابی از آب درآمد و سرو کله اش از کانادا پیدا شد.
شب گذشته تلویزیون گزارشی از دیدار با خانواده ترانه موسوی که سایتهای وابسته به میر حسین کذاب، مدعی شده بودند در درگیری های تهران دستگیر شده و پس از تجاوز، جنازه نیم سوخته اش در بیابان ها پیدا شده، پخش کرد که نشان داد ترانه موسوی ای که عکس او در سایت ها آمده، نه 19 یا 20 ساله، که 40 سال سن دارد و ساکن کانادا می باشد و حداقل یک سال و نیم است که به ایران نیامده.
و باز رنگ چهره موسوی از افتضاحاتش قهوه ای شد

نظرات

‏ناشناس گفت…
اگر ترانه ما و ترانه ای که کانادا زندگی میکند یکی بودند این ادمکشان حرفه ای مادر و خواهر او را مجبور میکردند تا از طریق وب کام با او تماس بگیرند که هم مردم چهره او را ببینند وهم صدایش را بشنوند.راستش این جنایت از بس هولناک بودبا تردیدم روبروشد ولی پس از مصاحبه ای که با مادر وخواهر ترانه موسوی دیگری انجام گرفت کمترین تردیدی به صحت این جنایت هولناک برایم باقی نماند.اگر این خبر فاجعه امیز صحت نداشت هرگز مصاحبه ای با خانواده ترانه دیگری انحام نمیشد .کاملن بخاطر دارم در مورد ندا هم چنین ادعایی کرده بودند که او خارج از کشور است و بزودی برای مصاحبه تلویزیونی به ایران میاید در ان روزها مادر ندا از وحشت نمیتوانست حضور خود را اعلام کند تا مادر سهراب به دیدنش رفت.

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی