اعتراف محبيان مبنی بر انتصاب احمدی نژاد توسط خامنه ای


روشنگری. امير محبيان از قلم زنان مدافع دستگاه ولايی درچارچوب ادبيات ويژه کارگزاران رژيم اقرار کرده که احمدی نژاد منتصب خامنه ای است . او تاکيد ميکند چون خامنه ای تمايل خود را مبنی بر انتصاب احمدی نژاد قبل از انتخابات علنا بيان کرده بود اصلاح طلبان بايد پيام را گرفته و عقب نشينی ميکردند. محبيان در چارچوب همان ادبيات موارد ديگری را نيز اقرار کرده است. از جمله ظرفيت بالای جنبش اعتراضی عليه رژيم که از کانديداها فراتر رفت، وحشت رژيم از به ميدان آمدن مردم و تصميم آن برای بسيج گسترده نيروهای نظامی و سرکوبگر[که محبيان آنها را"حاميان بسيج عمومى انقلاب اسلامى" ميخواند]، تنفر گسترده از احمدی نژاد در ايران...


سحام نيوز: محبيان تحليل‌گر مسائل سياسى با بيان اينكه محاسبه كوتاه آمدن نظام در مقابل خواسته‌هاى غيرقانونى جريان اصلاح‌طلب را اشتباه ارزيابى كرده بودند، گفت: جريان اصلاح طلب بايد پيام رهبرى مبنى بر كوتاه نيامدن در مقابل شاه سلطان حسين‌ها را در ‌ميافتند.

به گزارش خبرنگار سياسى خبرگزارى فارس، امير محبيان دبير كل حزب نوانديشان اسلامى در ادامه سخنان خود در جلسه‌اى هفتگى جامعه اسلامى اصناف بازار با بيان اينكه اتكاء برخى حاميان موسوى به شبكه‌ و راديو‌هاى بيگانه اشتباه هشتم جريان موسوم به اصلاح‌طلب بود، اظهار داشت: برخى از اعضاى ستاد موسوى حساب ويژه‌اى روى برنامه‌هاى موسوى بازكرده بودند، و احساس مي‌كردند كه كسانى كه بى بى سى را مي‌بيند حتما گفته‌هاى آنان را قبول مي‌كنند كه اين محاسبه غلط بود كه بعد از انتخابات نيز ثابت شد.
وى افزود: جريان موسوم به اصلاحات غافل از اين بودند كه برخي‌از مردم بى بى سى را با اين هدف مي‌بينند تا برعكس آنرا انجام دهند، چرا كه مردم مي‌دانند شبكه‌هاى متعلق به انگلستان صلاح ايران را نمي‌خواهند.
اين كارشناس مسائل سياسى با بيان اينكه حاميان موسوى هواداران خود را تحريك كردند اما نتوانسته‌اند آنها را اداره كنند، ادامه داد: اشتباه نهم جريان اصلاح‌طلب اين بود كه اين جريان گرچه موفق به ايجاد يك موج شد اما نتوانست اين موج را اداره كنند بلكه خود اين جريان پشت سر اين موج حركت كردند و اين موج بود كه جريان اصلاح‌طلب را هدايت مي‌كرد.
اين تحليل‌گر مسائل سياسى افزود: حاميان موسوى در تلاش بودند تا موجى از تنفر از احمدي‌نژاد را در جامعه به راه بياندازند اما اين موج براى حمايت از موسوى شكيل نشده و تنها با هدف تنفر از احمدي‌نژاد شكل گرفت.
محبيان با اشاره به اشتباه دهم جريان موسوم به اصلاح‌طلب عدم حركت آنها در مسير قانونى با توجه به شعار قانون‌گرايى آنها دانست و افزود: از آقاى موسوى بايد بعد از نتيجه انتخابات اشتباه خود را تكرار نمي‌كرد اما وى قبل از اينكه شمارش آراء شروع شود خواستار ابطال انتخابات شد.
وى با بيان اينكه اولين خواسته ملت‌ها از حكوت‌، امنيت است، ابراز داشت: بعد از چند راهپيمائي‌ حاميان موسوى بعد از انتخابات، طبيعى بود كه دستگاه امنيتى كشور براى دفاع از حقوق و مطالبه مردم، در راستاى امنيت در جامعه با راهپيماى حاميان موسوى برخورد كند.
محبيان با تاكيد بر اينكه در ديدارى كه با موسوى داشتم وى گفت كسى كه جايگاه رهبرى را در اين كشور نمي‌داند بيخود مي‌كند كه وارد سياست مي‌شود، افزود: ميرحسين موسوى تصور مي‌كرد كه با فشار، نظام در مقابل خواسته‌هاى وى كوتاه خواهد آمد.
دبير كل حزب نو‌انديشان اسلامى افزود: اگر آقاى موسوى خواهان ابطال انتخابات در دور اول بود بر فرض اينكه اين خواسته وى عملى مي‌شد و انتخابات مجدداً برگزار مي‌شد كه در اين انتخابات اگر موسوى پيروز مي‌شد حاميان احمدي‌نژاد و اگر احمدي‌نژاد پيروز مي‌شد باز هم حاميان موسوى با شدت بيشترى در خيابان‌ها حاضر مي‌شدند كه اين امر را حاميان موسوى پيش‌بيني‌ نكرده بودند.
محبيان با بيان اينكه اشتباه يازدهم جريان موسوم به اصلاحات را عدم ارزيابى صحيح و درست از قدرت حكومت دانست و ادامه داد: برخي‌ها فكر مي‌كردند كه مي‌توانند با برخى از اقدام‌ها نظام را سرنگون كنند در حالى كه از بسيج عمومى حاميان انقلاب غافل بوده‌اند.
وى اضافه كرد: حاميان موسوى كه به دنبال ايجاد موج اجتماعى بودند و مردم را دعوت به حضور در خيابان‌ها مي‌كردند در حالي‌كه پيش بينى نكرده بودند كه اگر آنها هزار نفر را به خيابان‌ها بياورند نظام صدها هزار نفر را به خيابان‌ها خواهد آورد، چون حاميان بسيج عمومى انقلاب اسلامى همواره آماده دفاع از نظام هستند.
اين تحليل‌گر مسائل سياسى با بيان اينكه محاسبه غلط احتمال كوتاه آمدن نظام در مقابل خواسته‌هاى حاميان موسوى جزو اشتباه دوازدهم جريان اصلاح‌طلب بود، ابراز داشت: جريان اصلاح‌طلب بايد پيام مقام معظم رهبرى مبنى بر اينكه نظام در مقابل شاه سلطان‌حسين‌ها كوتاه نمي‌آيد، را در آن زمان مي‌گرفتند و از برخى اقدامات خوددارى مي‌كردند.
محبيان با اشاره به اشتباه سيزدهم جريان اصلاح‌طلب در انتخابات اخير بيان داشت: سياست‌مدارى سياست مدار است كه در كوچه بن بست گرفتار نشود و اگر اشتباهى را انجام داد با چرخش 180 درجه‌اى برگردد و در هر شرايطى رفتار مناسب آن شرايط را انجام دهد.
وى اضافه كرد: آقاى موسوى بعد از اعلام نتيجه انتخابات اعتراض خود را اعلام كرد و نظام بر همين اساس به شوراى نگهبان و ديگر نهادهاى ذيربط در انتخابات دستور تمديد داد تا اعتراض آقاى موسوى را بررسى كنند اما آقاى موسوى حتى حاضر به بررسى نتيجه انتخابات از راه قانونى نشد.
اين كارشناس مسائل سياسى اشتباه چهاردهم جريان اصلاح‌طلب را عدم نگرش در تاريخ دانست و ياد‌آور شد: يك سياست‌مدار بايد تاريخ را بداند و از آن دست بگيرد، بر همين اساس در تاريخ انقلاب اسلامى كسانى كه در مقابل نظام ايستادند و رأى بالايى نيز داشتند موفق به تحميل خواسته‌هاى خود به نظام نشدند كه مي‌توان در اين باره به بني‌صدر اشاره كرد.
وى با بيان اينكه گرچه تاريخ عينا تكرار نمي‌شود اما شبيه تكرار مي‌شود اظهار داشت: تاريخ انقلاب اسلامى نشان داده است كسى كه از تاريخ درس نگيرد بايد به حال خود گريه كند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی