اکسيون عليه جمهورى اسلامى در سى امين سالگرد فرمان حمله به کردستان

تشکیلات استکهلم حزب حکمتیست

August 10, 2009 09:30 AM

٢۸ مرداد امسال، سی امین سالگرد صدور فرمان خمینی برای حمله به کردستان است. این فرمان، اعلان جنگ ضدانقلاب بورژوایی متکی به توحش اسلامی با هدف سرکوب قهرآمیز انقلاب ٥٧ در کردستان و سراسر ایران بود. ٢۸ مرداد ٥۸ شروع رسمی و عملی جنگی است که طی سه دهه حیات ننگین جمهوری اسلامی با اعدامهای دسته جمعی، با کشتار مردم شهرها و روستاهای کردستان و با میلیتاریزه کردن فضای جامعه ادامه داشته و همچنان در نهایت وحشیگری ادامه دارد. فرمان لشکر کشى به کردستان در کنار حمله به کارگران بيکار در تهران صورت گرفت. اين فرمان از اجزاى نقشه کلى تر اين رژيم براى سرکوب همه آثار بجا مانده از انقلاب در سراسر ايران، سرکوب توقعات و آزاديخواهى مردم و سرکوب تمامى تشکلها و سنگرهاى دفاع مردم از خواستهاى خود بود.


همگام با فراخوان اعتصاب عمومى در کردستان، در سالگرد ٢٨ مرداد (برابر با ١٩ اگوست) در شهر استکهلم نيز به همين مناسبت اکسيونى برگزار خواهد شد. این اعتراض، برای نشان دادن اتحاد ما در محکوم کردن یورش ٢۸ مرداد جمهوری اسلامی و برای گرامیداشت همه قربانیان آن است. این اعتراض ارج گذاشتن این سه دهه نبرد و زنده نگهداشتن روح قهرمانی و فداکاری در راه تحقق آزادی و برابری است. این اعتراض همچنین در شرایط سیاسی امروز نماد اعتراض به کشتار و سرکوب مردم توسط ماشین سرکوب جمهوری اسلامی در یک صف مستقل از "جنبش سبز" و مدافعان رنگارنگ آن است. در اوضاع متحولی که دو جناح رژیم اسلامی بر سر سهم خود از قدرت بجان هم افتاده اند، باید یک بار دیگر، شفافتر و رادیکالتر از همیشه، بر عزم خود به تداوم مبارزه تا برچیدن کلیت رژیم اسلامی تاکید کنیم.


فعالین و نیروهای چپ و کمونیست را در شهر استکهلم فروامیخوانیم که با فراخوان، سخنرانى و دخالت فعال خود دربرپايى اکيسونى هر گسترده تر با اين اعتراض و مناسبت همراهى نمايند. ما همه مردم آزاديخواه را براى شرکت در اين اکسيون فرا ميخوانيم.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی