دعوت حزب اعتماد ملی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

سحام ‌نیوز – حزب اعتماد ملی در آستانه روز جهانی قدس با انتشار بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشتن یاد امام راحل(ره) از ملت رشید ایران و همه مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان خواسته است که با حضور گسترده خود در مراسم این روز بزرگ، یک‌صدا بر سر ظالمان و مستکبران جهان فریاد ‌زنند و حقوق تضییع شده محرومان و مظلومان جهان را از قدرت‌های سلطه‌جو و تمامیت‌خواه طلب ‌کنند.» متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: رهبر فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) سی سال پیش در روز ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هم‌زمان با شروع دور تازه‌ای از جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان در پیامی، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعیین کرد و عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی را به همبستگی اسلامی در این روز بزرگ به منظور حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فرا خواند.
امام خمینی(ره) چند روز پس از صدور این پیام تاریخی در سخنرانی مهمی در جمع اقشار مختلف مردم به تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در شهر قم با تکیه بر آموزه‌های دین اسلام به‌ویژه وصیت امیرالمؤمنین علی بن‌ابی‌طالب(ع) مبنی بر ضرورت دشمنی با ظالم و حمایت از مظلوم و با تأکید بر این که «روز قدس» یک روز جهانی است، فرمود: «روز قدس روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است… روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. … روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد … و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. … روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. … روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. … روز قدس روز جدایی حق و باطل است. من از خداوند تبارک و تعالی خواهانم که غلبه بدهد اسلام را بر همه قشرهای عالَم؛ بر همه مستکبرین، مستضعفین را غلبه بدهد. و از خدای تبارک و تعالی خواهانم که برادرهای ما را در فلسطین، در جنوب لبنان و در هر جایی از عالَم که هستند، از دست مستکبرین و از دست چپاولگران نجات بدهد.»
امروز سه دهه پر فراز و نشیب از روزی که امام راحل(ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد می‌گذرد و با توجه به این که مبارزه مستضعفین با مستکبرین و تلاش برای احیای اسلام و حاکمیت قوانین اسلامی، مطلوب وجدان‌های بیدار و فطرت‌های پاک و سالم است، امروزه روز قدس به نمادی برای مبارزه با ظلم و ستم و تلاش برای احیای حقوق همه مظلومان جهان تبدیل شده است و در این روز نه تنها مسلمانان، بلکه همه ستمدیدگان و مستضعفان و آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان جهان، یک‌صدا بر سر ظالمان و مستکبران جهان فریاد می‌زنند و حقوق تضییع شده محرومان و مظلومان جهان را از قدرت‌های سلطه‌جو و تمامیت‌خواه طلب می‌کنند.
اینک در آستانه روز جهانی قدس، حزب اعتماد ملی ضمن گرامی‌داشتن یاد امام راحل(ره) و این روز بزرگ توجه ملت بزرگوار و رشید ایران را به نکات ذیل جلب می‌کند:

حزب اعتماد ملی
۱٫ حزب اعتماد ملی بر اساس آموزه‌های دین مقدس اسلام، قانون اساسی جمهوری‌اسلامی، رهنمودهای امام راحل(ره) و وجدان بیدار و عدالت‌خواه ملت بزرگ ایران همواره خود را پشتیبان ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان به‌ویژه فلسطین و دیگر کشورهای تحت ستم مسلمان می‌داند و می‌کوشد که در راستای مطالبات و مواضع این ملت‌ها و به دور از دخالت در امور داخلی آنان به حمایت از آن‌ها بپردازد. ۲٫ حزب اعتماد ملی به عنوان یک حزب آزادی‌خواه و عدالت‌خواه و پیرو آرمان‌های امام راحل(ره) در این روز بزرگ به امواج خروشان مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان می‌پیوندد و از همه هم‌وطنان و آزادی‌خواهان جهان می‌خواهد که با شرکت در مراسم این روز بزرگ، عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی و مبارزه با مستکبرین جهان را فریاد بزنند. ۳٫ حزب اعتماد ملی از همه مسلمانان و عدالت‌خواهان جهان به‌ویژه هم‌وطنان فهیم و شریف می‌خواهد که با تأمل در محتوای عمیق و ارزشمند پیام امام راحل(ره) برای روز قدس، در راستای عینیت بخشیدن به مبارزه با استکبار و ظلم و ستم و احیای اسلام و اجرای قوانین اسلام در ممالک اسلامی بکوشند و اجازه ندهند که مراسم این روز بزرگ و حماسی از محتوا تهی و به آیینی دولتی و حکومتی مبدل شود. ۴٫ حزب اعتماد ملی معتقد است که در عین مبارزه با استکبار جهانی و مقابله با هرگونه سلطه‌طلبی قدرت‌های بزرگ، باید با تنش‌زدایی در عرصه روابط بین‌الملل و پرهیز از مواضع و سخنان نسنجیده، مانع ایجاد خطر غیرمعقول برای کشور و منافع ملی شد. البته گفت‌و‌گو و ایجاد رابطه و استمرار آن با کشورهای مختلف، باید تحت نظارت ملی و با اطلاع نمایندگان واقعی ملت انجام شود و برقراری هر گونه ارتباط به دور از نظارت ملی می‌تواند در درازمدت موجبات آسیب وارد کردن به استقلال و تسلط اجانب بر این سرزمین اهورایی را فراهم آورد و از نظر ملت ایران مردود است. ۵٫ حزب اعتماد ملی از مسؤولان عالی‌رتبه نظام و دولتمردان کشور می‌خواهد که با عنایت به رهنمودهای امام راحل(ره) و تأمل در پیام روز جهانی قدس به تضییقات ایجاد شده برای مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، اساتید، طلاب و دانشجویان، فعالان سیاسی، احزاب و جمعیت‌های دانشجویی به‌ویژه پلمب غیرقانونی دفتر حزب اعتماد ملی و دفتر شخصی دبیرکل آن و توقیف روزنامه اعتماد ملی ارگان این حزب و فیلتر کردن سایت خبری آن و فشارهای غیرقانونی و غیراخلاقی بر دبیرکل محترم آن حضرت آیت‌الله کروبی که از پیشتازان انقلاب اسلامی و یاران برجسته و صدیق امام راحل(ره) و به‌حق سمبل استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان و مظلومان می‌باشند، خاتمه دهند و با رفع محدودیت‌های ایجاد شده و حرکت در راستای مجازات متعدیان به حقوق ملت در حوادث دردناک اخیر کشور و احقاق حقوق مظلومان و ستمدیدگان، پیام روز جهانی قدس در خصوص حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان و همبستگی مسلمانان را عینیت بخشند و زمینه همگرایی در بین اقشار گوناگون مردم و جناح‌‌های مختلف کشور را فراهم آورند.

از روزناله

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی