آیا هاشمی شنبه تلافی می کند؟

bold news / ویژه

اجلاس 3 روزه مجلس خبرگان قرار است از روز شنبه به مدت 3 روز برپا شود و به نظر می رسد که این اجلاس با وجود شرایط پیش آمده جدید در کشور از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

اجلاس شنبه را باید از یک سو به این لحاظ که در فردای راهپیمائی روز قدس واقع شده حیاتی ارزیابی کرد. هاشمی رییس مجلس خبرگان که این روزها حیثیت خود و خانواده اش را بر باد رفته می بیند جایگاهش به شدت متزلزل شده و کار به جائی رسیده که نماز جمعه روز قدس پس از 30 سال از وی سلب شده و به جای آن یک روحانی خرده پا قرار است نماز را اقامه کند.

از دگر سو امثال هاشمی رفسنجانی به دفعات نشان دادند که حفظ حیات نظام را به خانواده و اعتبار خود ترجیح می دهند . در سیستم حکومتی ایران این امر مسبوق به سابقه بوده که سیاسیون وابستگی خود به نظام را در درجه نخست اهمیت قرار دهند.روح الامینی و آیت الله خزعلی کسانی هستند که که به خاطر تعلق خاطر به سیستم حاضر به قربانی کردن فرزندان خود شدند.

با این حال همه چیز برای هاشمی رفسنجانی تمام شده به نظر می رسد و وضعیت وی شمائی از سیاستمداری است که همه چیز خود را بر باد رفته می بیند.

شاید اجلاس شنبه برای او فرصتی برای کنار گذاشتن تردید ها باشد . اما وی باید خودش به این نتیجه برسد همانطور که از نماز های جمعه وی را حذف می کنند به راحتی خواهند توانست وی را از کلیه ارکان مملکت حذف کنند و این شاید خیلی دور نباشد

http://porhelm.mihanblog.com/post/128

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی