ديدار تعدادی از دانشجويان ستاره دار با مديركل گزينش سازمان سنجش


شماره 806-2009

24 شهریور 1388

کليد واژه ها : دانشگاه

کمیته گزارشگران حقوق بشر - صبح امروز بیست و چهارم شهریور ماه تعدادي از دانشجويان ستاره دار كنكور كارشناسي ارشد سال 88 با مراجعه به سازمان سنجش با دكتر نوربخش، مدير كل گزينش این سازمان ديدار كردند.

دانشجويان ستاره دار كه علي رغم كسب رتبه های ممتاز در كنكور كارشناسی ارشد در سال جاری در هيچ دانشگاهی پذيرفته نشده اند ، در ادامه پيگيري هاي خود به سازمان سنجش مراجعه كردند. دانشجویان محروم از تحصیل در دیدار امروز بر احقاق حق طبيعی خود مبنی بر ادامه تحصيل تاكيد كردند. دانشجويان ستاره دار در اين ديدار با اشاره به متن صريح قانون اساسي كه حق تحصيل را بدون هيچگونه تبعيضي براي همه ايرانيان به رسميت ميشناسد اعلام كردند تا احقاق حق كامل خود اين مسئله را پيگيري خواهند كرد.

گفتني است در سال جاري دست كم 20 دانشجو ( كه تا امروز اسامی انها مشخص شده است ) علي رغم كسب رتبه هاي ممتاز از تحصيل در دوره كارشناسي ارشد محروم شده اند و علي رغم ادعاي عباسپور رئيس كميسيون آموزش مجلس هشتم ، مشكل هيچ کدام از آنان به اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری مرتیط نیست.

لازم به ذکر است بنابر اصول 19 و 20 قانون اساسی ایران فرصت تحصیلی برای همگان فارغ از رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها بایستی فراهم شود. اصل 20 قانون اساسی تصریح می کند: همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت و موازین اسلام برخوردارند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی