نامه سرگشاده به خامنه ای : به دلایل زیر پیروزی ملت ایران بر تو قطعی است!

By دوراندیش

قبلا گفته ایم که به پیروزی قطعی جنبش سبز به دلایل چندی باور داریم . معتقدیم که این انقلاب و خیزش ،برخلاف شورش دانشجویی سال 78 که محدود و منحصر به دانشجویان بود و به همین دلیل هم نسبتا به راحتی سرکوب شد، اینبار واقعا در توده مردم جریان دارد و نمیتوان آن را فرو نشاند . این خیزش مانند انقلاب مشروطه و انقلاب سال 57 به تدریج گستره بیشتری می یابد و هم اکنون از مرز بازگشت پذیر گذشته و دولت خامنه ای دیگربه هیچ رو نمیتواند آنرا مهار و خنثی کند . دلایلی که در مقالات قبل بر شمرده بودیم متعدد بود . در میان آنها مهمترین اینکه نسل جوانی که بیش از 50% جمعیت ایران را تشکیل میدهند به کلی رابطه با دولت جمهوری اسلامی را گسیخته اند و هیچگونه تعهد و دلبستگی به آن ندارند . اینان نسل جوان دهه 60 نیستند که بسیاری از آنان به خمینی و انقلاب اسلامی واقعا و از صمیم قلب عشق میورزیدندو حاضر بودند به خاطر ناکجا آباد جمهوری اسلامی و رهبر آن خمینی با پای پیاده روی مینهای صدام بروند . اکثریت مطلق این جوانان نتیجه سی سال حاکمیت جمهوری اسلامی را در فساد و عقب ماندگی فعلی دولت ایران به خوبی شاهد هستند . این جوانان سرشار از نیرو و شور جوانی بوده و مانند هر جوانی در هر جای دنیا چیزی برای از دست دادن ندارند که به خاطر آن در قیام خود ملاحظه و محظوری داشته باشند و عاشقانه بر سر تعهدشان برای دموکراسی و آزادی ایستاده اند. اینان مانند پرولتاریای مارکس هستند که به قول او چیزی جز زنجیرهایشان برای ازدست دادن در جریان انقلاب ندارند .

دلیل دوم ما این بود که برای اولین بار پس از سی سال شکاف بزرگی در حاکمیت رژیم افتاده که به هیچوجه درمان پذیر نیست . مخاصمه بین جناحها را اکنون مانند دفعات پیش نمیتوان به پشت درهای بسته محدود کرد . درست است که افرادی مانند هاشمی و بسیاری دیگر از هر دوجناح اصلاح طلب و اصولگرا میخواهند مردم را به خانه هایشان برگردانند و باز مانند گذشته پشت پرده و درهای بسته به چانه زنی مشغول شوند و لی این شکاف بزرگتر از آن است که بتوان در اتاقهای دربسته و با مذاکرات پنهانی آن را سرانجام داد.

به همین دلیل هم دست خامنه ای و احمدی نژاد و سپاه برای سرکوب باز نیست . جناح مخالف خامنه ای بسیار قویتر از مخالفان در کودتاهای بسیاری در سایر کشورهاست و به همین سادگی نمیتوان از شر آن خلاص شد . جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از اسلام و حوزه های علمیه و عالمان این حوزه ها میگیرد و نمیتواند با سرکوب آنان پا بر مشروعیت خود بگذارد . به همین دلیل هم دست خامنه ای بسته است . همین شکاف باعث شده که مردم بتوانند با آزادی بیشتری نسبت به دفعات سابق به خیابانها بیایند و مبارزه خود را ادامه دهند . امروز دیگر دهه سیاه شصت نیست که مجموعه حاکمیت با پشتیبانی حوزه ها و علما با قاطعیت تمام در مقابل مخالفان ایستاد و هزاران تن از آنان را در زندانهای خود سر برید .امروز هیچیک از عالمان حوزه ها برای احمدی نژاد تره هم خرد نمیکنند و با وجود فشارهای مداوم خامنه ای حتی یکی از آنان حاضر نشده یک تبریک خشک و خالی به خاطر ریاست جمهوری او برایش بفرستد. خامنه ای در واقع از طرف حوزه های علمیه طرد شده و تنها مانده است .

تفاوت دیگر آن است که فرق است بین رهبران کودتا و رهبران دهه شصت . خمینی کجا و خامنه ای کجا . خمینی یک شخصیت بسیار کاریزماتیک بود که واقعا تا اعماق قلب توده ها را میلرزاند و مردم عاشقانه دوستش داشتند . خمینی با وجود همه کاستیهایش کسی بود مانند فیدل کاسترو و گاندی و ماندلا و لنین و مائو و هوشی مین که به دلیل سر سختی و اعتقاد راسخ و یکدندگی و ایمانش به خود یک رهبر طبیعی توده ها بود . ( بعبارت دیگر ؛ خمینی اگر چه مردمی و طرفدار حقوق توده ها نبود، اما از پایگاه عمیق توده ای برخوردار بود). خامنه ای کسی است که فقط به لطف رفسنجانی برکشیده شد و به این مقام رسید و نه به دلیل تواناییهای شخصی خود و با وجود همه تبلیغات 24 ساعته رسانه های دولتی هرگز به قوزک پای خمینی هم نمیرسد و به هیچوجه محبوب نیست . این حجت الاسلام ضعیف النفس تریاکی کجا و آن خمینی آیت الله استخواندار کجا .

خوشبختی دیگر مردم ایران در این لحظه تاریخی اینست که با کوتوله های تاریخی مانند احمدی نژاد سروکار دارند نه با خبیثانی از جنس پینوشه و هیتلر و موسولینی و صدام که لا اقل عقلشان کار میکرد و میتوانستند برنامه ریزی کنند . احمدی نژاد بی تردید یک روانپریش است و به هیچوجه نمیتوان او را با یک کودتاچی مادرزاد مثل پینوشه یا قذافی و صدام و غیره مقایسه کرد. احمدی نژاد بیشتر یک دلقک است تا یک رهبر کودتا و این را باید به مردم ایران تبریک گفت که خامنه ای به دلیل ضعف شخصیتی خود جرئت نکرد برای رهبری این کودتا از یک فرد قویتر استفاده کند .

به دلایل اصلی بالا و دلایل فرعی دیگری که شمردنشان در اینجا خارج از حوصله این مقاله است پیروزی این جنبش در حصول دموکراسی برای ایران قطعی است و فقط محتاج پیگیری و حوصله ملت ایران است که آن را هم در جنبشهایی مانند مشروطه و انقلاب57 ثابت کرده اند که به وفور دارند و به تدریج خواهند توانست کمر این کودتاچیان را بشکنند .

“پیروزی نزدیک است “

“دوراندیش “

برگرفته از وبلاگ: انقلاب سبز مردم

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی