بیانیه جمعی از پژوهشگران و دانشجویان خارج از کشور در رابطه با مذاکرات اخیر ایران و امریکا

جمعی از پژوهشگران و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خارج از کشور با امضای بیانیه‌ای به نقد عملکرد آمریکا در مذاکرات اخیرش با ایران پرداختند و آن را نوعی سرپوش گذاردن بر سرکوب‌های اخیر مردم بیگناه کشورمان توسط حکومتگران و چراغ سبزی به دولت نامشروع کودتا در ایران دانستند. بنابه گزارش موج سبز آزادی متن این بیانیه به شرح زیر است:

روابط ایران و آمریکا فراز و فرودهای بسیاری را در یک قرن اخیر تجربه کرده است و ماه‌های پیش رو می‌تواند به یکی از سرنوشت سازترین دوره‌های تاریخ روابط دو کشور تبدیل شود. با این‌حال بیم آن می‌رود که بار دیگر بدفهمی و تحلیل‌های نادرست از شرایط ایران باعث تصمیمات اشتباهی شود که هزینه‌های بسیار سنگینی را به منافع هر دو کشور تحمیل کند.

سرکوب‌ خشونت‌بار تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان به نتایج انتخابات اخیر در ایران، همه‌ی پرده‌ها را از چهره‌ی خشن تمامیت‌خواهان ایرانی به‌کنار زد. شلیک مستقیم گلوله به‌سوی مردم و به خاک و خون کشیدن فرزندان کشور که افکار عمومی جهانی را تحت تاثیر قرار داد، تنها گوشه‌ای از این جنایات بود. افزایش مداوم فشار بر معترضان، استفاده از روش‌های استالینی علیه زندانیان، و تهدید دانشگاهیان تنها مثال‌هایی از ادامه روند سرکوب در هفته ای اخیر است. دنباله مطلب را از پیک ایران، در آدرس زیر بخوانید:

بیانیه جمعی از پژوهشگران و دانشجویان خارج از کشور در رابطه با مذاکرات اخیر ایران و امریکا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی