Green Duke مشت آهنین بریژنسکی از آستین محمود بیرون آمد.



بریژنسکی، مشاور ارشد جیمی کارتر، در روزهای پایانی سلطنت پهلوی به شاه ایران توصیه می‌کند که تنها راه ادامه‌ی حکومتش، استفاده از سیاست مشت آهنین است. بدین معنی که قبل از هر کاری باید با خشونت تمام اعتراضات را سرکوب کند و پس از آنکه ثابت کرد که کنترل اوضاع در دست اوست، اصلاحات گسترده‌ را آغاز کند و پیاده سازی دموکراسی و حقوق بشر را سرلوحه کار خود قرار دهد و سعی کند اعتماد عمومی را جلب کند. این توصیه از طرف شاه نادیده گرفته می‌شود، و همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید، تعلل، دودلی و سردرگمی شاه نهایتا به سرنگونی رژیم پهلوی می‌انجامد. اما همانطور که شاهد هستیم حاکمیت کنونی به راحتی و با فاسد خواندن معترضین، دقیقا در حال پیاده کردن سیاست مشت آهنین بریژنسکی است و سپاه و بسیج در حال پیاده کردن نقشی هستند که گارد شاهنشاهی می‌بایست به عهده می‌گرفت و گویا قرار است بعد از این بر عهده نیروی انتظامی باشد.

ویدیوی بالا گزیده‌ای از قسمت اول مستند ایران و غرب است. این مستند به مناسبت سی‌امین سالگرد انقلاب ایران توسط بی‌بی‌سی ساخته و از کانال BBC Two پخش شد.

سخنان احمدی‌نژاد در مراسم دانشگاه نیروی انتظامی :

نيروي انتظامي و نيروي امنيتي ما از بنيان نيروهاي انقلابي و خدمتگزار هستند اينها در كنار مردم پيوسته با مردم و در خدمت مردم و مهربان با مردم هستند البته مشت آهنين ملت ايران در برابر مفسدان و برهم زنندگان امنيت نيز هستند و خواهند بود.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی