برخورد احتمالی با کروبی، مدارای مقطعی با میرحسین!


جنگ جمل، صفین، خوارج و بسیاری از جملات گفته شده در سخنان امروز آیت‌الله خامنه‌ای، بیش از همه بیانگر یک واقعیت هولناک است. آقای خامنه‌ای دقیقا خود را نشسته برجای حضرت علی (ع) می‌بیند! آنچه او گفت، اعم از سخنان خطبه اول (که در فضیلت‌های شخصیت سیاسی علی بود) و خطبه دوم؛ همه و همه نشانگر آن است که آیت‌الله خامنه‌ای می‌خواهد علی‌وار رفتار کند. هیچ‌چیز خطرناک‌تر از این نیست که شخصی از این جایگاه تصمیم بگیرد.

بر همین اساس آقای خامنه‌ای قطعا با هر مخالفی برخورد خواهد کرد، چراکه به راستی از نظر وی، هر مخالفی، دشمن علی است. تنها نام این مخالفان متفاوت است. عده‌ای غافلند، عده‌ای دشمن، برخی بی‌خبرند و بعضی هم منافق! او امروز حجت را تمام کرد که قصد کوتاه آمدن ندارد و چونان حضرت علی باید چشم فتنه را کور کند.

سخنان وی بیش از همه برای آن قشر از تندروها بود که مایل هستند هرچه سریع‌تر موسوی، خاتمی و کروبی دستگیر شوند. آیت‌الله خامنه‌ای با تایید نظر رادیکال‌ها؛ صراحتا اشاره کرد که باید همچون علی‌ابن ابی‌طالب، با هر کسی بصورتی مناسب برخورد شود تا آتش فتنه خنثی شود. از این رو شاید قدم بعدی مدارای مقطعی با میرحسین، و برخورد با کروبی باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای به دوران سی ساله انقلاب و انشعاب‌های نظام اشاره کرد. او گفت که در زمان امام هم شخصیتی چون منتظری کنار گذاشته شد و هیچ اتفاقی نیفتاد و در واقع این آیت‌الله منتظری و دیگر اشخاص بودند که متضرر شدند. اما شخص شخیص آیت‌الله، یک موضوع مهم را فراموش کرده است. در دوران امام، و دهه‌ی سیاه ۶۰، علاوه بر وجود شخصیت کاریزمای خمینی، طبقه‌ی متوسطی وجود نداشت و مردم بازیگر نبودند، ولی امروز مردم بازیگران توانایی شده‌اند که باید در محاسبات به شمار آیند!


ایلیا نوشت

نظرات

Unknown گفت…
آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی