ديدارهاي خصوصي در قم



ابتکار: شهر مذهبي قم در روزهاي گذشته صحنه ديدار هاي برخي از مراجع با همديگر بود.ديدار هايي که برخي از روزنامه ها با عنوان"محرمانه" از آن ها ياد کردند.در اين ديدار ها که خبر آن عموما از سوي دفتربرخي از مراجع منتشرشده مسائل مهم کشور و نيز حوزه هاي علميه مورد بحث قرار گفت.

در اين باره از سوي محافل سياسي و رسانه هاي خبري گمانه زني هايي انجام شد و هر کدام بنا به موضع سياسي خود اين ديدار ها را تفسير کرده اند.اما آن چه که در بسياري از خبرها به صورت مشترک ديده مي شود اين است که اتفاقات مهم ماه هاي گذشته پيرامون انتخابات و حوادث بعد از آن موضوع اين گفتگو بوده است. اتفاقاتي که فضاي سياسي کشور را تحت تاثير خود قرار داده است.

حوادثي مانند کشته شدن برخي از افراد بي گناه در جريان نا آرامي هاي گذشته واتفاقاتي که در زندان کهريزک و زندان هاي ديگر افتاد وسبب شد که رهبر انقلاب دستور تعطيلي آن را صادر کنند. مواردي مهدي کروبي مطرح کرده که در آن ادعا شده برخي از زندانيان مورد تجاوز قرار گرفته اند و موارد و موضوعاتي از اين قبيل به نظر مي رسد در گفتگوهاي مراجع تقليد مورد بررسي قرار گرفته باشد. نکته اي که در خبر اين ديدارها بر آن تاکيد شده اين است که مراجع محترم تقليد پس از بحث و بررسي مسائل تصميماتي نيز اتخاذ کرده اند که البته هنوز خبري از آن منتشر نشده است.

ديدار خصوصي آيات عظام صافي گلپايگاني و نوري همداني

حضرات آيات صافي گلپايگاني و نوري همداني در ديداري خصوصي مسائل مهم کشور و نيز حوزه هاي علميه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.به گزارش مهر در قم، دفتر آيت الله نوري همداني اعلام کرد در اين ديدار که دوشنبه شب در بيت حضرت آيت الله صافي گلپايگاني و به صورت محرمانه و خصوصي برگزار شد، اين 2 مرجع جهان تشيع مسائل مهم روز کشور را مورد بررسي قرار داده و تصميماتي نيز اتخاذ کردند. تصميم گيري در خصوص حوزه هاي علميه نيز از ديگر مباحث مطرح شده در اين ديدار خصوصي بود.چندي پيش نيز حضرت آيت الله صافي گلپايگاني ديداري مشابه با حضرات آيات عظام مکارم شيرازي و صانعي داشته است.شنيده ها حاکي است ميان ساير مراجع عظام نيز ديدارهاي محرمانه اي صورت گرفته که هنوز از محتواي دقيق اين ديدارها خبري منتشر نشده است.طي روزهاي اخير برخي سايت هاي خبري اخبار تائيد نشده اي از اين ديدارها و محتواي آن منتشر کرده اند که دفاتر اين مراجع عظام صرفا برگزاري ديدارهاي خصوصي و بحث در خصوص مسائل مهم کشور را تائيد کرده اند.
ديدار مهم و محرمانه دو مرجع تقليد

آيت الله العظمي صافي شنبه شب گذشته 14/6/88با حضور در مدرسه امام سجاد عليه السلام با آيت الله العظمي مکارم شيرازي ديدار و گفتگو کردند. به گزارش سايت اطلاع رساني آيت الله صافي، در اين ديدار که به صورت محرمانه برگزار شد دو مرجع تقليد ضمن بررسي مسائل مختلف تصميمات مشترکي اتخاذ نمودند.

ديدار آيت الله صانعي با برخي مراجع

آيت الله صانعي نيز که در روزهاي پس از انتخابات نقطه نظرات خود را در بيانيه ها و سخنراني هاي خود را پيرامون شرايط سياسي کشور اعلام کرده بودن نيز در روزهاي گذشته با حضور در بيت برخي از مراجع درباره حوادث ماه هاي گذشته با آنان بحث و گفتگو کرد.

ديدار مراجع تقليد و سيد حسن خميني

در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و در آستانه سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه سراسر کشور, مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صانعي با حضرات آيات مراجع عظام تقليد صافي گلپايگاني، منتظري، موسوي اردبيلي و شبيري زنجاني (دام ظلهم علي رئوس المسلمين) و حضرات آيات و علماي اعلام بيات زنجاني،سيد حسين موسوي تبريزي، سيد جواد شهرستاني نماينده تام الاختيارحضرت آيت الله العظمي سيستاني و سيد حسن خميني ديدار و گفتگو کردند.به گزارش سايت خبري رخداد، در اين ديدار نوه امام امت (سلام الله عليه) گفتند: نسبت و رابطه شما با امام و تبيين انديشه هاي فقهي، اصولي، عرفاني، اخلاقي، شجاعت و ساير فضيلت هاي امام براي همه ما معلوم است و از خداوند منان براي امثال حضرتعالي توفيق روزافزون درخواست و مسئلت دارم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی