کروبی: نمی گذارم چوب حراج به کشور بزنند

مهدی کروبی

کروبی از سلطه سپاه بر "حسابت، سیاست، طبابت و قضاوت" ابراز نگرانی کرده است

مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفته است "همچنان با قدرت و محکم در میدان ایستاده و نمی گذارد عده ای تازه بدوران رسیده چوب حراج" به کشور بزنند.

آقای کروبی در این نامه که در سایت سحام نیوز پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی منتشر شده افزوده است نظامیان به هیات منتخب صادق لاریجانی اجازه رسیدگی به وقایع پس از انتخابات را نمی دهند.

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، گفته است در دو جلسه ای که با علی خلفی، غلامحسین محسنی اژه ای و ابراهیم رئیسی اعضای هیات سه نفره یاد شده داشته اسنادی درباره تجاوز و شکنجه دختران و پسران در بازداشتگاه ها داده و آنها نیز از او خواسته اند "در یافتن جوانب پنهان ماجرای ترانه موسوی تحقیق بیشتری انجام دهم و دستگاه قضایی را در این مسیر در روشن شدن زوایای پنهان ماجرا یاری رسان باشم."

آقای کروبی می نویسد اما روز سه شنبه یعنی فردای جلسه با کمیته منتخب "جمعیتی با حکم دادستانی آمدند و به دفتر من حمله آوردند. آنجا را مورد تجسس قرار دادند و به تجسس در وسایل نیز بسنده نکردند که حتی نوشته ها و نامه های شخصی و چکها و اسناد خصوصی من را نیز مورد تجسس قرار دادند و بردند. آخر امر نیز دفتر را پلمب کردند و به آذوقه ای که به رسم هر ساله برای اطعام مساکین در آنجا انبار کرده بودم نیز توجهی نکردند و آنها را نیز مشمول توقیف خود قرار دادند و آقای داوری سردبیر سایت حزب اعتماد ملی را هم دستگیر و با خود بردند."

او سپس با اشاره به بازداشت مرتضی الویری مشاور خود و علیرضا بهشتی مشاور میر حسین موسوی، می پرسد "آیا این اتفاقات که همگی در روز سه شنبه رخ داد نتیجه جلسه ای است که من روز دوشنبه با هیات منتخب شما داشته ام؟"

وی خاطرنشان می کند: "چگونه عده ای متوهمانه تصور می کنند مهدی کروبی فرزند احمد با این بگیر و ببندها از میدان به در می رود و صدایش خفه می شود."

حسابت، سیاست، طبابت، قضاوت

مهدی کروبی در نامه سرگشاده خود افزوده علاوه بر نسخه ای از "اسناد مظالم و شکنجه ها و تجاوزها" که به قوه قضائیه تحویل داده نسخه دیگری هم در جای امنی نگهداری کرده زیرا "هر اتفاق ناگوار و ناشایستی در جمهوری اسلامی ممکن شده است و دیگر هیچ چیزی دور از انتظار نیست."

به گفته او یکی از فرماندهان نظامی به وزارت بهداشت و درمان دستور داده از "تحویل کپی اسناد به مجروحان و مورد تعدی قرار گرفتگان" خودداری کند.

مهدی کروبی در نامه خود به صادق لاریجانی از اینکه "اشتهای نظامیان با حسابت و سیاست اشباع نشده و به سراغ طبابت هم آمده اند" ابراز نگرانی کرده و هشدار داده سپاه ممکن است بزودی قضاوت را هم بدست گیرد.

وی از رئیس قوه قضائیه خواسته است بعنوان "تکلیف شرعی و قانونی خود" دستور پیگیری اسناد ارائه شده را بدهد و از "غالب شدن فضای ارعاب و زدوبند ممانعت" کند.

مهدی کروبی ضمن انتقاد از سعید مرتضوی "دادستان معزول" که به گفته او مطبوعات آزاد را "در محاق توقیف" فرو برده از صادق لاریجانی خواسته مانع از "دروغگویی و جعل سند" توسط صدا و سیما شود.

آقای کروبی به کرات در این نامه هشدار داده که از میدان بدر نمی رود و در پایان خاطرنشان کرده "ابزارهای نخ نما شده اگر بر کسانی نیز کارساز باشد، بر او کارساز نیست."

همزمان، سایت سحام نیوز متن بیانیه جوانان عضو حزب اعتماد ملی در مورد تعطیلی بازداشت نمایندگان آقایان کروبی و موسوی در کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان و آسیب دیدگان حوادث بعد از انتخابات را منتشر کرده است.

این اطلاعیه هم اقدام به بازداشت این افراد و تعطیل دفاتر کمیته و ضبط اسناد و مدارک را به تلاش برای ساکت کردن آقایان کروبی و موسوی نسبت داده و نوشته است که "اینگونه اقدامات سبب آشکار شدن جنایات خواهد شد و مردم پی به عمق بیشتر حوادث خواهند برد."

جوانان عضو حزب اعتماد ملی در بیانیه خود اقدامات کنونی دولت را با اقدامات مقامات در زمان رژیم سابق مقایسه کرده و نوشته اند "در واقع رفتارهای نیروهای امنیتی و قضایی در روزهای اخیر کاریکاتوری از اقدامات نهادهای امنیتی در دهه 50 است."

BBC

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی