یک منبع نزدیک به کروبی: گروه های افراطی کنترل را دردست گرفته اند


یکی از افراد نزدیک به مهدی کروبی با اشاره به حمله به دفتر پیگیری های شکایت های مردمی درخصوص خشونت های رخ داده بعد از انتخابات به روز گفت: "آقای کروبی نسبت به بسته شدن دفتر بسیار متعجب شدند چرا که دو جلسه ای که با مسوولین قوه قضاییه داشت از نظر وی خیلی سازنده بود. ایشان نظرشان این بود که تمایل جدی در بخش عاقل نظام وجود دارد که این مساله پیگیری بشود و شاید همین موضوع باعث هراس لایه های تندرو شده بود که جلوی بررسی ها را بگیرند. اگر کمیته ها کارشان را با آقای کروبی ادامه بدهند خیلی از مسائل روشن می شود. کمااینکه هر روز که می گذرد موارد جدیدی مطرح می شود. درواقع می خواهند ارتباط مردمی را با آقای کروبی قطع کنند."

وی افزود: "آقای کروبی تا کنون چندین مدرک به کمیته های مربوطه ارائه کرده است. حاج آقا خیلی از هیات راضی بود. وی به آنها گفته بروید بررسی کنید و وقتی نتیجه بررسی تان معلوم شد جلسه دیگری بگذاریم که موارد دیگر را مطرح کنم. برای همین وقتی به دفتر ریختند ما خیلی تعجب کردیم. برداشت ما این است که هیچ هماهنگی در حاکمیت وجود ندارد. یعنی گروه های افراطی حاکمیت این اقدامات را صورت می دهند و دستگیری آقای بهشتی والویری هم در همین راستاست. والا گروه های دیگر اصلا موافق این قضایا نیستند و دنبال این هستند که به کشف مظالمی که رخ داده اقدام کنند. کار دیروزشان مبنی بر بستن دفتر کار غیرمعقولی بود."

وی درپاسخ به این پرسش که درحال حاضر آقای کروبی با وضعیت به وجود آمده چه می کند گفت: "وی درخانه به پیگیری این موضوعات می پردازد و گفته تا زمانی که زنده است دست از پیگیری حقوق مظلومین برنخواهد داشت چراکه این خون های ریخته شده وجفاهای صورت گرفته تنها صدمه اش برای نظامی است که خیلی ها جان خود را برای حفظ آن از دست داده اند وجای افسوس دارد که عده ای بخواهند با بی قانونی و به بهانه حفظ نظام آن را به ناکجاآباد ببرند."

این منبع نزدیک به مهدی کروبی ادامه داد: "ظاهرا کنترل از دست بخش های میانه رو درداخل نظام خارج شده و بخش تندرو هرکاری که بخواهد می کند .تلاش انجام شده برای بستن دفتر پیگیری شکایت های مردمی عملا خلاف آنچیزی است که مقامات عالی نظام مطرح کرده اند. یعنی کسانی که درپی لاپوشانی حقایق فجیع بعدازانتخابات هستند عملا وقعی به نظر مسوولانی که خواستار برخوردبا متخلفین شده نمی گذارند."

وی درخصوص گام بعدی مهدی کروبی گفت: "آقای کروبی همچنان به پیگیری پرونده ها ادامه خواهدداد. با این حال مرجع اخر خود وی است که تصمیم بگیرد که گام بعدی چیست؟ آقای کروبی سعی کرده از مجاری داخل نظام موضوعات را پیگیری کند چون همه دغدغه اش این است که استفاده سیاسی از این موضوعات نشود. اما صورت مساله ساده است؛ یک سری ظلم هایی شده و نظام اسلامی هم موظف است به این ظلم ها رسیدگی کند. از این ساده تر نمی شود. درواقع شان نظام باید بیشتر از آن باشد که به جای اینکه طرف مظلوم را بگیرد طرف ظالم را بگیرد."

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی