فعالان سیاسی - مدنی لرستان: ما خواهان احقاق حقوق طبیعی و قانونی مردم هستیم

13 مرداد 88

بیانیه فعالان سیاسی ـ مدنی استان لرستان در باره حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم خواهان احقاق حقوق طبیعی وقانونی ملت هستیم

نوروز: فعالان سیاسی مدنی لرستان با صدور بیانیه ای خواستار تحقق آزادیهای فردی و اجتماعی و همینطور حقوق طبیعی و قانونی ملت شدند.


به گزارش نوروز متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

به نام خداوند جان و خرد
ما جمعی از «فعالان سیاسی ـ مدنی استان لرستان» نگرانی و تأسف عمیق خودرا از شرایط و حوادث پیش آمده در بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم ابراز نموده و بنا به تعهد و مسئولیتی که در برابر سرنوشت میهن و هم وطنان عزیزمان داریم، با هشدار به مسئولان بخش های مختلف کشور، خواهان احقاق حقوق طبیعی وقانونی ملت در زمینه های زیر هستیم:

1ـ از حرکات اعتراضی مسالمت آمیزِ نامزدها و مردمِ مناطق مختلف کشور به ویژه مردم آگاه تهران نسبت به نتیجه انتخابات پشتیبانی می نماییم.

2ـ از وزارت کشور می خواهیم که مطابق اصل27 قانونِ اساسی، از برگزاری تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز در تهران و شهرستان ها جلوگیری ننماید تا مردم در فضایی قانونی، آرام و بدون حاشیه، نظرات و خواسته های خود را ابراز نمایند.

3ـ صدا وسیما باید به تبلیغات سوء و یک جانبه خود علیه معترضان پایان داده و زمینه انعکاس نظرات همه نامزدها و طیف های مختلف سیاسی جامعه را در مورد نتیجه انتخابات فراهم آورد تا مردم به روشنی تمام در جریان واقعیت امر قرار بگیرند.

4ـ ما معتقدیم که امنیتی کردن فضای سیاسی کشور از هر نظر به زیان مملکت می باشد. لذا خواهان پایان دادن به چنین وضعیتی هستیم. همچنین از کلیه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی می خواهیم که از هرگونه رفتار و رویارویی خشن، اهانت آمیز و غیر قانونی با هم وطنان خودداری ورزند.

5ـ از قوه ی قضاییه مصرانه می خواهیم که به وظایف قانونی و ذاتی خود در رابطه با تضمین حقوق انسانی و شهروندی آحاد ملت عمل کرده و بیش از این نظاره گر پایمال شدن حقوق حقه مردم نباشد. لذا خواهان پایان دادن سریع به آزار و اذیت، تعقیب، دستگیری و زندانی کردن افراد هستیم.

6ـ آزادی فوری همه دستگیرشدگان اعم از شخصیت های سیاسی، دانشگاهی، فرهنگی، مطبوعاتی، هواداران نامزدهای معترض و مردم عادی را خواستاریم تا ضمن فروکش کردن التهاب جامعه، زمینه برای بررسی مسایل مربوط به انتخابات در جوی آرام فراهم گردد.

7ـ با جدیت و اصرار تمام خواهان رفع انسداد و سخت گیری طاقت فرسا نسبت به جامعه مطبوعاتی کشور هستیم.

8ـ خواهان پی گیری، شناسایی و محاکمه عوامل کشتار تعدادی ازهم وطنانمان می باشیم.

9ـ از مجلس و نمایندگان انتظار داریم که به عهد خود با مردم پایبند باشند و با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص در مورد روند برگزاری انتخابات و حوادث بعد از آن و اعلام شفاف نتایج بررسی ها به مردم، دین خودرا به ملت ادا نمایند.

10ـ محاکمه و اعتراف گیری از بازداشت شدگان تحت فشارهای روحی ـ روانی را فاقد ارزش دانسته و خواهان پایان دادن به این کار غیرقانونی و ضد انسانی می باشیم.

11ـ ما همچنان خواهان تعیین «کمیته حقیقت یاب بی طرف» با جلب نظر نامزدهای معترض، به منظور بررسی دقیق و روشن شدن همه جوانب و ابعادِ مبهمِ انتخابات و تصمیم گیری در موردِ آن بر اساس گزارش این کمیته. بدیهی است با تن دادن به این خواسته قانونی، زمینه بازگشت آرامش و اعتماد به اقشار مختلف ملت، فراهم خواهد شد.

از آنجا که ما «فعالان سیاسی ـ مدنی لرستان» در روند انتخابات حضوری جدی داشته و با تلاش بی وقفه در راستای آگاهی رسانی و طرح مطالبات بحق و قانونی مردم به تشویق و ترغیب آنها جهت مشارکت در تعیین سرنوشت خویش مبادرت نموده ایم، همچنان پی گیر موارد قانونی بالا در رابطه با حوادث پیش آمده هستیم و بر این اساس خواهان توجه جدی واقدام عملی مسئولان کشور نسبت به خواسته های قانونی و بحق خود می باشیم.

مرداد ماه 1388 خورشیدی



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی