فردا چهارشنبه : تظاهرات اعتراضی دوباره در بازار


خبرگزاری مستقل زاگرس ایناز- سه شنبه 27 مرداد 1388 -

گزارش ها حاکیست که فردا چهارشنبه تظاهراتی در شهرهای ایران در جریان خواهد بود. از یکسو حضور دوباره به مثابه هر چهارشنبه در بازار برای حرکت اعتراضی دربازار. چهارشنبه ۲۸ مرداد ساعت ۱۱ بازار عنوان فراخوانی است که از مردم دعوت می کند در این مراسم حضور داشته باشند. به نظر می رسد افشاء گری ها در مورد نقش بازار که در رسانه ها انجام شده است سبب شده است که توجه مردم هر چه بیشتر روی نقش بازار جلب شود و مردم نسب به همدستی بازار در سرکوب و حفظ موقعیت حاکمیت حساس تر شوند.

در یک برنامه ی تلویزیونی روز جمعه از تلویزیون پارس که به بازار اختصاص داشت افشاگری های مهمی درباره نقش تاریخی بازار و نیز اسامی بازاریان بزرگ که در پشت پرده امور را اداره می کنند ارائه شد. برخی از این اسامی چنین هستند: حبیب الله عسگراولادی تازه مسلمان، برادر او اسدالله عسگراولادی تازه مسلمان، محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، سید علی نقی خاموشی، علاء الدین محمدمیرصادقی، حاج علی طرخانی، ابوالفضل توکل بینا (مشاور احمدی نژاد در امور بازرگانی!!)، سید رضا نیری، حسین انواری (ریس کمیته امداد امام و عضو هیئت نظارت بر انتخابات اخیر، ابوالفضل حاج حیدری، حمیدرضا ترقی، احمد کریمی اصفهانی.

افزایش گرانی ها به طور بی سابقه و نیز وضعیت بد اقتصادی نفرت مردم را نسبت به بازار فعال کرده است. در تلویزیون رنگارنگ یک خانم که از ایران تماس گرفته بود با ذکر اسامی بالا از مردم خواست از بازاری ها غافل نشوند و بازار را به عنوان هدفی ثابت و مستمر در تظاهرات خویش بگذارند. برخی از وبلاگ ها پیام هایی درباره سازماندهی تظاهرات برعلیه گرانی مواد خوراکی ارائه داده اند.

بازاری ها وحشت خود را از جنبش مردم ابراز داشته اند و به نظر می رسد استمرار تظاهرات مردم در بازار فردا چهارشنبه دردسرهای تازه ای برای این نهاد که به غارتگری معروف است شود.

هم چنین فردا عصر تظاهرات در بزرگداشت چهلم شهدای 18 تیر برگزار خواهد شد.

www.zagros.info

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی