کاوه مظفری و هاله سحابی آزاد شدند، ‍ژيلا بنی يعقوب و شيوا نظر آهاری هنوز در بند، ميدان زنان

سه شنبه 27 مرداد 1388

کاوه مظفری و هاله سحابی آزاد شدند، ‍ژيلا بنی يعقوب و شيوا نظر آهاری هنوز در بند، ميدان زنان

ميدان زنان - کاوه مظفری و هاله سحابی شام گاه ۲۶ مرداد از زندان اوين به خانه برگشتند. کاوه مظفری عضو کمپين يک ميليون امضا و پژوهشگر که در ۱۸ تيرماه در حوالی ميدان انقلاب دستگير شده بود پس از ۴۰ روز آزاد شده است. بازداشت او در خيابان در حالی صورت گرفت که تنها دو هفته از آزادی او می گذشت.

هاله سحابی عضو مادران صلح ۱۴ مردادماه در ميدان بهارستان با ضرب و شتم دستگير شده بود و طول اين مدت هيچ ملاقاتی با خانواده خود نداشت. کاوه مظفری، شادی صدر و هاله سحابی سه تن از فعالان جنبش زنان بوده اند که در روز های تجمع در خبابانها شناسايی شده و به طرز خشونت آميزی دستگير شده اند. شادی صدر در ۶ مرداد بعد از سيزده روز آزاد شد.

در دو روز گذشته موج تازه ای از فشار برای آزادی های گسترده بازداشتی های جنبش فراگير مردمی عليه کودتای انتخاباتی آغاز شده است. پريروز فخرالسادات محتشمی پور درمصاحبه ای به مسئولين اخطار داده بود که هر چه زودتر و قبل از رمضان، زنان در بند را آزاد کنيد وگرنه اقدامات جدی تری در پيش خواهيم داشت. آيت الله صانعی نيز در سخنرانی بی سابقه خود در گرگان در ۲۱ مرداد قويا خواستار آزادی زندانيان تا قبل از ماه رمضان شد. تغيير رئيس قوه قضاييه در روز شنبه اخير نيز همراه با وعده هايی برای رسيدگی به امور زندانيان بوده است.

اما ‍ژيلا بنی يعقوب، شيوا نظر آهاری و بهمن امويی سايرفعالين در بند جنبش زنان که بيش از دو ماه است در انفرادی های بند دويست و نه به سر می برند هنوز مشمول اين موج تازه از آزادی ها نشده اند. اين در حالی است که خانواده شيوا نظر آهاری سرانجام پس از دو ماه ديروز موفق به ملاقات با او شدند.

به گزارش سايت کانون زنان ايرانی آزادی ژيلا بنی يعقوب را که برخی از سايت ها از جمله موج سبز آزادی منشر کرده به نقل از خانواده او تکذيب می کند . خانواده ژيلا او را ديروز ظهر ( دوشنبه ۲۶ )در زندان اوين ملاقات کرده اند .

مادر ژيلا بنی يعقوب می گويدژيلا امروز به من گفت که بازجوئی هايش تمام شده اما از زمان آزادی اش اطلاعی نداشت .همچنين تلاش های ما برای ديدن بهمن احمدی دامادم به جائی نرسيد و مسئولان گفتند خانواده خودش بايد برای ملاقات بيايند که آنها هم در شهرستان هستند و آمد و رفت برای شان کمی مشکل است

همسر ژيلا بنی يعقوب بهمن احمدی هم اکنون در زندان انفرادی به سر می برد.


گویا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی