محمود رئیسی نجفی، شهیدی دیگر از کاروان آزادگان

نام یکی دیگر از کشته شدگان اعتراضات انتخاباتی اعلام شد

بی بی سی : مشخصات یکی دیگر از کشته شدگان اعتراضات پس از انتخابات اعلام شده و آمار جدیدی از شمار قربانیان اعتراضات خیابانی اعلام شده است.
روز پنجشنبه، 3 سپتامبر (12 شهریوربرخی از سایت های خبری از جمله سایت سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، گزارش کردند که محمود رئیسی نجفی یکی دیگر از کسانی است که در جریان حمله ماموران دولتی به معترضان به نتیجه انتخابات 22 خرداد جان خود را از دست داده است.
سحام نیوز به نقل از خانواده محمود رئیسی نجفی نوشته است که شغل این فرد کارگری بود و هنگامی که روز 25 خرداد پس از چند ساعت تاخیر از کار به خانه بازگشت، به شدت زخمی شده بود.
براساس این گزارش، محمود نجفی به اعضای خانواده خود گفت که هنگام عبور از محلی در نزدیکی میدان آزادی تهران که گروهی از تظاهرکنندگان در آن شعار می دادند، ماموران امنیتی او را گرفتند و به شدت از ناحیه سر و سایر نقاط بدن هدف ضرب و جرح قرار دادند و بیهوش کردند.
به گفته محمود نجفی، ماموران او را در حالت بیهوشی داخل اتومبیلی که ظاهرا حامل تعدادی افراد زخمی یا اجساد کشته شدگان بود انداختند اما او پس از به هوش آمدن، به سروصدا و التماس پرداخت و سرانجام یکی از ماموران، او را از این خودرو به پایین انداخت.
خانواده آقای نجفی گفته اند که از بیم واکنش مقامات دولتی، محمود را به بیمارستان منتقل نکردند اما پس از ده روز بستری بودن در خانه، وضع جسمی او رو به وخامت گذاشت و خانواده را ناگزیر به مراجعه به بیمارستان طرفه کرد.
براساس این گزارش، در بیمارستان تشخیص داده شد که محمود هدف اصابت گلوله هم قرار گرفته بود و پزشکان از خانواده خواستند تا روز بعد برای بستری کردن او مراجعه کنند ولی محمود رئیسی نجفی قبل از بستری شدن در بیمارستان درگذشت.
سحام نیوز به نقل از پدر محمود نجفی نوشته است که ماموران دولتی جنازه پسرش را به پزشکی قانونی کهریزک انتقال دادند و برای چند روز، با وجود پیگیری خانواده، از تحویل آن برای تدفین خودداری ورزیدند.
به گفته وی، سرانجام جنازه تحویل و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد اما اعضای خانواده از بیم مشکلاتی که ممکن بود برای آنان ایجاد شود، در اطلاعیه های مجلس ترحیم از علت درگذشت محمود سخنی نگفتند.
به نوشته سحام نیوز، خانواده نجفی رئیسی گفته اند که پس از آگاهی از اینکه مهدی کروبی پیگیر مسایل مربوط به کشته شدگان و آسیب دیدگان حوادث اخیر است، به او مراجعه کردند تا "اجازه ندهد خون فرزند ما پایمال شود."
در این گزارش آمده است که آقای کروبی نیز وعده داده است که نهایت تلاش خود را برای احقاق حق کشته شدگان حوادث اخیر به کار گیرد و افزوده است که "مسئولان کشور مکلفند بدون هیچ مجامله و پرده پوشی، پاسخگوی این جنایات باشند و متجاوزان به جان، مال و عرض مردم را به سزای اعمالشان برسانند."

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

یک ادعای تبلیغاتی دیگر:فشار به یک هتل در نیویورک برای ندادن اتاق به احمدی نژاد

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی