سبزها امروز هم به خیابان‌ها می‌روند

صبح جمعه، 16 مرداد 1388

صبح با کوهنوردی و عصر با پیاده‌روی خانوادگی در خیابان ولیعصر تهران

سبزها امروز هم به خیابان‌ها می‌روند

گزارش‌های متعددی که از تهران به ما رسیده، از موفقیت موج آفرینی سبز شب نیمه شعبان خبر می‌دهد؛ به خصوص در حوالی میدان ولیعصر تا میدان فاطمی و تقاطع تخت طاووس که در ساعات 8 تا 11 شب تقریبا در قرق سبزها بود. فقط افسوس که به پلیس ضد شورش اجازه ندادند حتی در شب نیمه شعبان استراحت کند! با این حال عصر فردا هم سبزها در خانه‌ها نخواهند ماند و یک پیاده‌روی خانوادگی آرام، بی‌شعار و سبز را تجربه خواهند کرد. همفکران خود را با دقایقی قدم زدن در خیابان ولیعصر تهران همراهی کنید. لباس و نشانه‌های سبز را فراموش نکنید.


بر اساس موج آفرینی سبز هشتم، قرار است همه سبزهای تهرانی در روز نیمه شعبان‌ در یک پیاده‌روی خانوادگی شرکت کنند. هیچ شعار، حرکت و رفتار خاصی نیاز نیست، جز پوشش و نمادهای سبز، لبخند و علامت‌های پیروزی (V) و همه شیوه‌های مدنی دیگری که در دو ماه اخیر آموخته‌ایم. زمان خاصی را هم توصیه نمی‌کنیم، چون قصد تجمع نداریم و چیزی بیشتر از یک پیاده‌روی آرام خانوادگی مدنظرمان نیست. اما بهترین ساعات برای این کار، از حدود پنج بعدازظهر تا هشت و قبل از تاریکی هواست.


این موج آفرینی سبز در راستای طرح قبلی است، اما ما فعلا فقط آن را برای شهر تهران پیشنهاد می‌کنیم. هدف از آن، گرامی‌داشت یاد شهدای سبزی است که در روز سه‌شنبه قبل از انتخابات، در تشکیل زنجیره انسانی سبز امید در طول خیابان ولیعصر در مسیر تجریش - راه‌آهن حضور داشتند و اینک ناجوانمردانه در خاک آرمیده‌اند.


عید اول ملی این شهیدان، روز نیمه‌شعبان است؛ روزی که همه ایرانیان، شهادت این جوانان غیور ایران را به محضر امام زمان، علما و یکدیگر تبریک و تسلیت خواهند گفت. ما در نیمه شعبان، سراپا سبز خواهیم شد و به یاد و خاطره این شهدا از تجریش تا راه آهن به راهپیمایی خانوادگی خواهیم پرداخت. برای شکل‌گیری این گردهمایی بزرگ آرام و غیر سیاسی در این روز مبارک، باید تک‌تک سبزهای باغیرت و ایران‌دوست تهرانی حضور يابند. نیازی به حرکت از نقطه مشخص به نقطه مشخص دیگری نیست، کافی است همه در طول خیابان ولیعصر، از هر جایی و به هر سمتی که خواستند، پیاده‌روی کنند، احیانا نمادهای سبز را نیز همراه داشته باشند و گه‌گاهی هم به یکدیگر علامت پیروزی نشان دهند. عکس شهدای سبز جنبش و یادکرد آنها هم فراموش نشود.


«موج سبز آزادی» با توجه به گزارش‌های تایید نشده‌ای که درباره به‌کارگیری خشونت توسط ماموران در برخی تجمعات عصر روز گذشته وجود دارد، تاکید می‌کند که سبزها از هر حرکت تحریک‌آمیزی پرهیز کنند و فراموش نکنند که پاسخ حضور، تهدید و حتی برخورد فیزیکی نیروهای ضد شورش و لباس شخصی با آنها، تنها یک لبخند و گفتن «خسته نباشید» است. لبخند ما بالاخره باتوم‌های آنها را غلاف خواهد کرد.


در همین حال صبح امروز هم در سراسر ایران برنامه کوهپیمایی سبز برگزار می‌شود. این برنامه در موج آفرینی‌های ما نبوده و توسط گروهی از فعالان جنبش سبز از مدتی قبل برای کوهپیمایی همگانی در صبح روز جمعه برنامه‌ریزی شده است. اما ما هم از همه دعوت کرده‌ایم در صبح روز نیمه شعبان به جمع کوهنوردان سبز بپیوندند. برنامه کوهنوردی سبز بدین ترتیب است که سبزها در قلل نقطه صعود با نمادهای سبز رنگ حاضر خواهند شد: در تهران درکه، اصفهان صفه، شیراز باباکوهی، مشهد ارتفاعات آب و برق، تبریز کوه عون بن علی، کرمانشاه پارک کوهستان، رشت شیرین دشت و در سایر شهرها کوههایی که عموما مردم به آنها صعود می کنند. کوه باباموسی در بحنورد، کوه مردمی واقع در منطقه‌ی باراجین در شمال قزوین و مخمل‌کوه در خرم‌آباد را نیز به این لیست اضافه کنید و همچنین مسافرین شمال هم در نمک آبرود و گروههای کوهنوردی نیز در کوههای نقطه صعود می‌توانند جمع شوند.


پوستر و دلایل توجیهی این طرح را در اینجا ببینید.


یادتان نرود که اگر عکس، خبر یا نکته خاصی درباره جریان اجرای این موج آفرینی‌ها داشتید، برای ما بفرستید.


موج آفرینی «تماس با دفتر مراجع تقلید برای تظلم‌خواهی» را فراموش نکنید


بقیه موج آفرینی‌ها را هم در اینجا ببینید

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی