افشاگری جام جم در رابطه با شاهکار احداث راه آهن شیراز-اصفهان!

بازي با آرزوي ديرينه مردم فارس!
جام جم آنلاين: «امروز 13 خرداد 88 روز بزرگي است كه يكي از آرزوهاي ديرينه مردم فارس محقق شده است. ياد خاطرات دوران مدرسه بخير! وقتي در دوران كودكي به مدرسه مي‌رفتيم، مي‌پرسيديم آيا روزي قطار وارد استان فارس مي‌شود؟ مي‌گفتند وجود كوه‌هاي سر به فلك كشيده اجازه احداث راه‌آهن نمي‌دهد و حالا اين آرزوي مردم فارس محقق شده است....»
و حالا كه صحبت‌هاي وزير راه و ترابري را مرور مي‌كنيم، دقيقا 2 ماه از افتتاح راه‌آهن اصفهان شيراز به طول 506 كيلومتر گذشته است. اما بجز روز افتتاح در اين 2 ماهه هيچ قطاري در راه‌آهن احداث شده عبور نكرده و ظاهرا به اين زودي‌ها نيز سوت قطار در اين مسير شنيده نخواهد شد.علت اين مساله ساده است: راه‌آهن اصفهان شيراز نيمه‌كاره افتتاح شده بود تا احتمالا آمار پروژه‌هاي عمراني بالا برود و دوربين‌ها و قلم‌ها خدمات بيشتري را گزارش كنند. روز 13 خرداد 88 تنها قطار تردد‌كننده در راه‌آهن نيمه‌كاره اصفهان - شيراز با احتياط و به آهستگي هر چه تمام‌تر با سرعت 30 كيلومتر در ساعت حركت خود را در روي خط آغاز كرد و با نگراني مسير هفت‌ساعته را 17‌ساعته پيمود.
اين در حالي بود كه خط‌آهن در بسياري قسمت‌ها نيمه‌تمام بود. زيرسازي كامل نشده و هنوز بلاست‌ريزي لازم بود و حتي در بخشي از مسير در فاصله سعادت‌شهر تا شيراز پيچ‌هاي تراورس‌هاي بتوني به ريل نيز سفت نشده بود. قطار در مسير خود يك پل بتني كوچك را نيز خراب كرد و سرانجام با سلام و صلوات به شيراز رسيد. جالب اينجاست كه بهره‌برداري از اين خط‌آهن پرهزينه به همين يك‌بار عبور قطار محدود شد و تاكنون به استناد گفته حسن زياري، مديرعامل راه‌آهن، هيچ قطاري موفق به عبور از اين مسير نشده است. البته آقاي زياري وعده داده است شايد پس از نيمه‌شعبان هر 15 روز يك بار دو قطار از اين مسير تردد كنند كه آن هم هنوز نهايي نشده است؛ چرا كه هيچ‌يك از 25 ايستگاه طول مسير از نظر امكانات فني، ارتباطي و رفاهي لازم حاضر نيست و 8 دستگاه از 21 دستگاه تونل مسير نيز نياز به ترميم پوشش سقف دارند. بعلاوه تراورس‌هاي موجود در 200 پل از 1735 دستگاه پل تعبيه‌شده در اين مسير بايد دوباره كار گذاشته شود...
مردم استان باستاني فارس و احتمالا اكثر خوانندگان اين نوشتار اميدوارند تحقق آرزوهاي ديرينه‌شان مانند اين آرزو نباشد، بلكه اگر قرار است كاري صورت بگيرد و پروژه‌اي براي خدمت‌رساني به مردم افتتاح شود، اين افتتاح واقعي و با بهره‌برداري همراه باشد. قطعا افتتاح يك پروژه واقعا بهره‌برداري شده بيش از چند بهره‌برداري نصفه‌كاره، اعتقاد و اعتماد مردم به مديران دولت خدمتگزار را افزون خواهد كرد... .
جام جم آن لاین بهمن موسوي

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی