همبستگی مسیحیان ایرانی با جنبش آزادیخواهی مردم ایران


همبستگی مسیحیان ایرانی با جنبش آزادیخواهی مردم ایران

13 مرداد 1388

کشیش ساسان توسلی : ما باید برای انسان دوستی و حقوق بشر با هم متحد شویم و
بگوئیم کسی نباید برای ا ندیشه و افکارش به زندان برود + ویدیو ...

در میان مسیحیان ایران به عنوان بخشی از جامعه بزرگ ایرانی، جنب و جوش زیادی برای حمایت از حرکتهای آرادیخواهانه اخیر داخل کشور بوجود آمده است . این حرکتهای حمایتی بیشتر معطوف به دفاع از خواسته های به حق اکثریت ملت و دفاع از حقوق بشر ودمکراسی در ایران است و نه حمایت از احزاب و دسته های سیاسی درگیر در وقایع اخیر .
با وجود اعتقادی که اكثر مسیحیان ایرانی درباره" مسئله جدا بودن دین از سیاست" دارند ، برخی از آنان معتقدند که اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر و مردمسالاری بسیار با آموزه های مسیحیت در رابطه با خردگرائی ، بخشش ، احسان به دیگران و اجتناب از خشونت نزدیک است و باید این اصول از طرف مسیحیان در سراسر جهان مورد حمایت و تاکید قرار بگیرند .
به گزارش شبکه خبری مسیحیان فارسی زبان، دکتر ساسان توسلی کشیش و الهی دان برجسته ایرانی مقیم آمریکا ، در گرد همائی اعتراضی آخر ماه میلادی گذشته (۱۰ مرداد ماه سالجاری) گروهی از ایرانیان مقیم آن کشور در مقابل سازمان ملل متحد بین جمعیت حاضر دیده میشد . این گردهمائی به دعوت عده ای از فرهیختگان ایرانی مخالف سرکوب معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر و ایجاد جو اختناق رسانه ای بیش از پیش در ایران برگزار میشد که حضور جمع کثیری از فعالین سیاسی و اجتماعی ، هنرمندان و چهره های فرهنگی ودانشگاهی ایرانی و آمریکائی در آن بسیار جلب توجه میکرد .
کشیش توسلی در مصاحبه ای با تلویزیون فارسی زبان واشنگتن اعلام نمود که برای اولین بار است که در یک همایش آزادیخواهانه برای مردم ایران شرکت میکند . او تصریح کرد که این حركت را برای حمایت و همبستگی با جنبش آزادیخواهی مردم ایران انجام داده است و اضافه نمود : فکر میکنم مهم است که صدای آزادیخواهی مردم ایران ، در شرایطی که همه رسانه ها تحت کنترل شدید دولت ایران هستند به گوش جهانیان برسد .
الهی دان مسیحی ایرانی توضیح داد که خیلی ازاعضای جامعه مسیحی ایران در حال حاضر افرادی هستند که پیش از ایمان به مسیح ، مسلمان بوده اند و بعد به مسیحیت گرویدند، به همین دلیل هرچند حق زندگی در ایران را دارند اما تحت فشار و جفای سنگینی میباشند . او مسئله مجازات قانونی برای ارتداد ( کنار گذاشتن اعتقادات اسلامی ) را یکی از مشکلات بزرگ فعلی جامعه مسیحی داخل ایران دانست و گفت که نه فقط مسیحیان بلکه دیگر اقلیتهای دینی نیز در ایران با مشکلات عمده ای به این دلیل روبرو هستند .
دکتر توسلی آنگاه به برخی از جفا های دوره چهارساله احمدی نژاد علیه مسیحیان ایران اشاره کرد و نمونه هائی را در این باره ذکر نمود و گفت : ما باید برای انسان دوستی و حقوق بشر با هم متحد شویم و بگوئیم کسی نباید برای اندیشه و افکارش زندان برود .

';
writethis(jsval);//-->
دانلود



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی