نگرانی و تکذیب عجولانۀ فرمانده نیروی انتظامی در مورد شکنجه ها توسط رادان در کهریزک

نگرانی و تکذیب عجولانه فرمانده نیروی انتظامی در مورد شکنجه ها توسط رادان در کهریزک

فرارو: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بازداشتگاه کهریزک متعلق به ناجاست که در طرح امنیت اجتماعی برای نگهداری مجرمان خطرناک استفاده می‌شد، گفت: قطعا توسط ناجا کوتاهی‌هایی صورت گرفته که دستور تنبیه افرادی که این کوتاهی را انجام داده‌اند، صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت بازداشتگاه کهریزک، گفت: بازداشتگاه کهریزک متعلق به ناجاست که در طرح امنیت اجتماعی برای نگهداری مجرمان خطرناک استفاده می‌شد، تبعا شرایط آنجا برای بازداشت موقت و فوری مناسب بوده است.

وی اعلام کرد: مراحل پایانی احداث یک بازداشتگاه استاندارد در تهران توسط پلیس پیگیری می‌شود و این بازداشتگاه تا یک ماه آینده زیر نظر سازمان زندان‌های کشور آماده بهره‌برداری می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم با تکذیب شایعات منتشر شده درباره دخالت برخی از مسوولان نیروی انتظامی در شکنجه افراد در کهریزک، گفت: شایعات منتشر شده در مورد سردار رادان و مسوولان دیگر کذب است و این موضوع در شان مسوولان نیروهای انتظامی و چند رده از آن‌ها پایین‌تر هم نیست.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای تعطیلی بازداشتگاه کهریزک، گفت: این فرمان مربوط به کل بازداشتگاه نبود، بلکه وقتی دستگیرشدگان تجمعات روز ۱۸ تیر توسط دادیار به آنجا منتقل شدند، به علت فشردگی جمعیت و وضعیت بد نگهداری آن‌ها، مقام معظم رهبری با توجه به گزارشاتی که دریافت کردند، دستور به تعطیلی بازداشتگاه کهریزک دادند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بازداشت شدگان مذکور جمعا سه روز از تاریخ ۱۹ تیر تا ظهر سه‌شنبه ۲۳ تیر در آنجا نگهداری می‌شدند و به علت شرایط بد بازداشتگاه و دستور مقام معظم رهبری جهت تعطیلی آن، همگی مستقیما با اتوبوس و مینی‌بوس به زندان اوین منتقل شدند.

وی همچنین اعلام کرد: در بازداشتگاه کهریزک قطعا توسط ناجا کوتاهی‌هایی صورت گرفته که دستور تنبیه افرادی که این کوتاهی را انجام داده‌اند، صادر شده است.

سردار احمدی اظهار کرد: عواملی که در حادثه بازداشتگاه کهریزک کوتاهی کرده‌اند، چند نفر بیشتر نیستند که به اندازه سهم آن‌ها، تنبیه خواهند شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی