BBC : مراسم تحایف احمدی نژاد در میان تدابیر شدید امنیتی

مراسم تحلیف محمودی احمدی نژاد در محل مجلس شورای اسلامی در بهارستان آغاز شده است.
این مراسم روز چهارشنبه، 5 اوت (14 مرداد) حدود ساعت 9:15 بامداد به وقت محلی با تلاوت قرآن آغاز شد و با سخنان علی لاریجانی، رئیس مجلس، ادامه یافته است.
براساس گزارش ها، به منظور مقابله با تجمع معترضان به نتیجه انتخابات، نیروهای امنیتی و انتظامی دولتی تدابیر امنیتی گسترده ای را در میدان بهارستان و اطراف آن به اجرا گذاشته اند.
برخلاف مراسم تنفیذ حکم آقای احمدی نژاد، مراسم تحلیف به طور مستقیم از شبکه های تلویزیون دولتی ایران پخش می شد و به گفته گزارشگر این تلویزیون، رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دفتر آیت الله خامنه ای، نمایندگان خبرگزاری ها، و تعدادی از مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت، و محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین، از جمله کسانی بودند که در این مراسم شرکت نکردند.
در آغاز مراسم علی لاریجانی، رئیس مجلس، در سخنانی از جمله به تصادف این روز با سالروز اعطای فرمان مشروطه اشاره کرد و هدف انقلاب مشروطه را تامین عدالت دانست.
آقای لاریجانی به رئیس جمهوری توصیه کرد که موضوع برنامه ریزی، حرکت قانونمند و به کار گیری متخصصان در اداره امور را مورد توجه قرار دهد.
وی در اشاره به "تحولات بعد از انتخابات" کشورهای غربی را به استنباط غلط از این تحولات متهم کرد و گفت که مردم ایران "به موقع پاسخ مناسبی به "هرزه درایی" غرب خواهند داد.
آقای لاریجانی گفت که مجلس در دادن رای اعتماد به مجلس به اصالت دینی وزرای پیشنهادی، سابقه انقلابی و تبعیت آنان از ولایت فقیه و تخصص و تجربه کاری آنان را مورد توجه قرار می دهد.
در پی سخنان رئیس مجلس، محمود هاشمی شاهرودی در سخنانی از مشارکت گسترده مردم در انتخابات تقدیر کرد و بخش هایی از متن قانون اساسی در ارتباط با وظایف رئیس جمهوری را به عنوان "رئیس دولت کریمه دهم" قرائت کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی