BBC :اعتراض ها پس از تنفیذ به خشونت کشیده شد

12مرداد :اعتراض های پس از تنفيذ به خشونت کشيده شد
بی بی سی
معترضان به تنفيذ حکم رياست جمهوری محمود احمدی نژاد در برخی نقاط تهران تجمع کردند. به گفته شاهدان عيني، همزمان با حضور معترضان در بخش های مختلف شهر، حضور نيروهای امنيتی و "لباس شخصی" مانند اعتراضات پيشين مشهود بود.

ميدان آزادی يکی از مناطقی بود که معترضان در آن تجمع کردند اما نيروهای امنيتی با هر گونه توقفی برخورد کردند.

گزارش های رسيده از ميدان ونک از حضور گسترده نيروهای امنيتی و لباس شخصی در اين ميدان و خيابان های اطراف خبر می دهد.

به گفته يکی از شاهدان عينی در ميدان ونک، آمبولانسی در ميدان مستقر شده و ماشين های گارد ضد شورش نيز دراطراف ميدان ديده می شود. نيروهای لباس شخصی و گارد های ضد شورش مردم را مورد ضرب و جرح قرار داده اند. معترضان در مقابل پرتاب گاز اشک آور در ميدان ونک کاغذ آتش زده اند.

اين شاهد عينی از ميدان ونک به بی بی سی گفت "خودم شاهد بودم که چهار نفر در اين درگيری ها دستگير شده اند. حضور معترضان و نيروهای لباس شخصی موجب ترافيک سنگين در ميدان ونک شده است و اين نيروها با رانندگانی که بوق می زدند و يا آهنگ يار دبستانی پخش می کنند هم برخورد می کنند. "

براساس گزارش های دريافتي، مهدی کروبی نامزد معترض به نتيجه انتخابات نيز در خيابان ولی عصر پائين تر از عباس آباد در ميان معترضان حاضر شده است. خبرگزاری فارس نوشته است که او برای معترضان سخنرانی کرده است.

در همين حال، گزارش ها از ميدان ولی عصر هم از درگيری هايی ميان معترضان و نيروهای امنيتی خبر می دهد. يک شاهد عينی در ميدان ولی عصر به بی بی سی گفت " نکته قابل توجه اين بود که نيروهای لباس شخصی با موتور قرمز رنگ و لباس متحد الشکل در حال مانورد بودند. پليس اجازه توقف به خودرو و تجمع مردم در پياده رو را نمی داد. مردم با پوشش سبز درميدان ولی عصر ايستادند و پليس مانور می داد."

اعتراض ها در ايران به نتيجه انتخابات همچنان ادامه دارد، اين در حالی است که حکومت ايران بارها اعلام کرده که انتخابات برگزار شده بدون تقلب انجام شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی