BBC مراسم تنفیذ دکتر احمدی نژاد قرار است امروز صبح برگزار شود

محمود احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد با ادامه اعتراضات نسبت به آنچه "تقلب" در انتخابات تلقی می شود روبروست

مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد صبح روز دوشنبه برگزار خواهد شد. محل برگزاری این مراسم همچون دوره های قبل "حسینیه امام خمینی" تهران اعلام شده است.

تاریخ برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری نیز پنج روز قبل اعلام شده بود. این حکم را آیت الله خامنه ای رهبر ایران تنفیذ خواهد کرد.

مخالفان معتقدند که "تاخیر" در اعلام زمان این مراسم ناشی از نگرانی دولت از برگزاری تظاهرات تازه از سوی معترضان به نتایج انتخابات است که آن را آمیخته به تقلب می دانند. دولت اتهام تقلب در انتخابات را رد کرده است.

همزمان درخواست های زیادی از سوی وبلاگ نویسان مخالف و برخی دیگر از مخالفان برای برگزاری تجمعات اعتراضی در روزهای دوشنبه - روز تنفیذ - و روز چهارشنبه - مراسم تحلیف - منتشر شده است.

مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان انجام خواهد شد و محمدرضا میرتاج الدینی یک نماینده مجلس نسبت به هرگونه تجمعی در این روز به معترضان هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس که به محافظه کاران و دولت نزدیک است، رؤسای سه قوه جمهوری اسلامی - محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی و محمود هاشمی شاهرودی - اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان قوای نظامی و انتظامی در این مراسم حضور خواهند داشت.

اما بعید به نظر می رسد اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم شرکت کند.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی که برای چند سال رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری وی بود و از بستگان او نیز هست، روز یکشنبه گفت که اگر محمود احمدی نژاد در فرصت باقی مانده اظهاراتش در خصوص آقای هاشمی را اصلاح نکند، او در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

آقای

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی