اعترافات يک عامل نفوذى!


حيات نو - کيوان آذر پندار: اولين جلسه دادگاه عوامل خيره‌سر و نفوذى بازداشتگاه کهريزک برگزار شد.

در ابتداى جلسه تذکر داده شد طبق تبصره يک ماده 188 و ماده 192 آئين دادرسي، رسانه‌ها از انتشار اسامى متهمان و کسانى که در دادگاه نيستند اجتناب کنند. در ابتداى جلسه نماينده آقاى ... بعنوان شاکى اصلى با طرح شکايت خود گفت: ما اسناد و مدارک معتبرى داريم که حوادث کهريزک کار عده‌اى نفوذى بوده است. اصلا خود بازداشتگاه با هماهنگى ستاد يکى از نامزدهاى اصلاح‌طلب ساخته شده است که اين موضوع در اعترافات متهمان هم موجود است. البته ما دسترسى به اعترافات نداريم اما مى‌دانيم که آنها چه مى‌گويند. سپس اولين متهم در جايگاه قرار گرفت تا دفاعياتش (اعترافات) را عليه خود و کسانى که در دادگاه نبودند بيان کند!

وى در معرفى خود گفت: من , و . م, مامورنما با درجه ,س, اهل و ساکن, ج ,از نيروهاى نفوذى آقاى ,م.م, هستم که از طريق آقاى ,م.ک, به بازداشتگاه کهريزک راه يافتم. آنها مى‌خواستند از ما سوءاستفاده کنند. من براساس يک برنامه از پيش طراحى شده توسط , س.ح, فعاليت مى‌کردم تلاش ما اين بود که کسى از کار ما سردرنياورد غير از سفارت, الف که, هدايت پروژه با آنها بود. اما بالاخره لو رفتيم و من الان پشيمانم.

اين عامل نفوذى در تشريح شکنجه‌ها گفت: وقتى برخى متهمان را به آنجا مى‌آوردند اول ويروس مننژيت به آنها تزريق مى‌کرديم تا از حال بروند. بعد از چند روز از ستاد قيطريه (حاميان آقاى م.م) با ما تماس گرفتند و گفتند کارى کنيد تا دهان متهمان خورد شود که بلافاصله اقدامات لازم در اين زمينه صورت گرفت. البته بعضى از متهمان خودشان نفوذى بودند و مى‌خواستند آبروى بازداشتگاه کهريزک را ببرند و عمدا دهان و سر خود را به اجسام سخت مى‌کوبيدند و در مواردى دست و پاى همديگر را هم مى‌شکستند.

در اين قسمت از متهم سوال شد درباره بازداشتى‌هاى نفوذى بيشتر توضيح دهد که متهم گفت: يکى از توطئه‌هايى که در همين ايام با آن مواجه بوديم اين بود که عده‌اى عمدا به بازداشتگاه کهريزک آمده و خواستار بازداشت خود مى‌شدند البته عده‌اى هم در سطح خيابان‌ها با اصرار خودشان سوار ماشين‌هاى ما شده و به بازداشتگاه مى‌آمدند حتى در مواردى چون جا نبود از ماشين آويزان مى‌شدند تا به آنجا بيايند که پليس هم راننده‌هاى ما را جريمه کرد و بايد هزينه آنها را آقايان ,م.م, و ,م.ک, بپردازند. اين عده پس از بازداشت يا دست به خودکشى مى‌زدند يا دائم بلايى به سر خود مى‌آوردند تا بعدا بگويند ما شکنجه شده‌ايم. من فکر مى‌کنم کار بازداشتى‌هاى نفوذى خيلى پيچيده بود و تا به حال به آن پرداخته نشده است آنها توسط ستاد ,م.م, و ,م.ک, هدايت مى‌شدند...

در اين قسمت نماينده آقاى ... اعتراض کرد و گفت: قرار نبود موضوع بازداشتى‌هاى نفوذى در اينجا مطرح شود.متهم با شنيدن اين تذکر حرف خود را تمام کرد و در پايان گفت: ما براى يک لقمه نان اين کارها را کرديم به نظر من بايد عوامل اصلى را بگيرند. آنها ما را فريب دادند به نظر من, م.م, و ,م.ک, با اين کار قصد داشتند آبروريزى کنند آنها بايد پاسخگوى کارهاى خود باشند.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی