نیو یورک تایمز می‌گوید؛ "هر ایرانی‌، یک رسانه خبری" !


نویسنده : درویش شیرازی - ساعت ۱۱:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/٧/٩

کلیک کنید (عکس با کیفیت بهتر)

یکی‌ از بزرگترین خبرها در مورد وقایع اخیر ایران، که مورد توجه بسیاری از تحلیل گران سیاسی، و روزنامه‌های خبری دنیا قرار گرفته، نحوه اطلاع رسانی متفاوت و گسترده قشر‌های جامعه، در این عصر تکنولوژی می‌باشد. به طور مثال یکی‌ از مشهور‌ترین روزنامه‌های آمریکا ( نیو یورک تایمز) در صفحه اول یکی‌ از انتشارت خود، این موضوع را به کلی‌ مورد بحث و گفتگو قرار داده.

لازم به ذکر است این روزنامه با انتشار عکسی از دختر هاشمی‌ رفسنجانی، رئیس جمهور سابق ایران و یکی‌ از اصلاح طلبان فعال در دولت، به روشنی این گونه اطلاع رسانی مردمی که در این روزها قابل توجه بسیاری از خبر گذاریهای دنیا قرار گرفته مورد بحث قرار میدهد.

کلیک کنید (عکس با کیفیت بهتر)

با اشاره به این که در این عکس حدود ۹ تا ۱۰ نفر از شهروندان، با استفاده از موبایل یا دوربین های عکاسی معمولی‌ در حال ضبط و عکس برداری در محل تظاهرات هستند، نکته جالبی‌ را بیان می‌کند که ایرانیان به علت نارضایتی از خبر رسانی شبکه‌های ملی‌ خودشان با استفاده از حداقل امکانات خبر رسانی، باز هم توانسته اند که چهره دیگری از وقایع اخیر ایران را به دنیا نشان دهند.

همچنین در ادامه این مطلب میخوانید که اشاره به تعداد بی‌ شمار این رسانه‌های مردمی باعث شده که موج بسیار بزرگ خبری از طریق اینترنت روانه بازار خبری دنیا شود و شاهده این باشیم که بعضی‌ از معتبر‌ترین رسانه خبری دنیا به استناد این خبرها، عکسها و ویدئو شهروندان ایران، دست به انتشار آن زدنند.

ادامه مطلب را به انگلیسی‌ بخوانید

از وبلاگ محکوم به عشق وطنم

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی