سه نام ديگر به ليست شهدا اضافه شده است

سيد عليرضا حسيني بهشتي:
چهارشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۸۸ , 2009 Sep 02
سخنگوی کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان حوادث پس از انتخابات اعلام نود : هيچ یک از شهدایی كه نامشان در اين ليست این کمیته وجود دارد از اعضای بسيج نيستند.

با گذشت هفته ها از وقایع پس از انتخابات، هنوز در مورد تعداد جانباختگان اختلاف زيادي وجود دارد. در حالي كه فرمانده سپاه در کنفرانس خبری خود اعلام کرد، آمار جان باختگان انتخابات 29 نفر است که از این تعداد 20 نفر متعلق به نیروهای بسیج بوده اند سخنگوي کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان حوادث پس از انتخابات از اضافه شدن سه جانباخته ديگر به ليست 69 نفره اين كميته خبر داد.

به گزارش سایت "كلمه" سيدعلیرضاحسيني بهشتی سخنگوی کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان حوادث پس از انتخابات افزود: هنوز خانواده شهدايي هستند كه به دليل جو حاكم بر جامعه به اين كميته مراجعه نكرده اند.

وي با اشاره به سخنان اخير فرمانده سپاه خاطرنشان كرد:اگر آمار ارائه شده از سوي فرمانده محترم سپاه پاسداران در مورد شهداي بسيج دقيق باشد اين مساله نشان مي دهد كه آمار شهدا بسيار بيشتر از تعدادي است كه در ليست کمیته پیگیری امور زندانیان و جانباختگان حوادث پس از انتخابات وجود دارد چرا كه هيچ يك از شهدايي كه نامشان در اين ليست وجود دارد از اعضاي بسيج نيستند.

وی همچنین اعلام کرد کمیته پیگیری امادگی دارد در صورتی که فرمانده محترم سپاه اطلاع دقیق از افراد و مشخصات انان دارد ، لیست 29 نفره خود را جهت تطبیق با لیست 72 نفره کمیته ارائه دهد تا کمیته نیز در رسیدگی به وضعیت انان تلاش های خود را انجام دهد .

«حسين طائب» فرمانده بسيج پيش از اين بارها اعلام كرده بود كه تعداد شهداي بسيجي در حوادث اخير 8 نفر بوده است كه اين آمار با آمار فرمانده سپاه در تناقض است.

رویداد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی