چاشنی يك بمب

نماينده اسفراين گفت: سياسي بودن دانشجو و حضورش در ستاد انتخابات كشور و مدرك تحصيلي‌‌اش چاشني بمبي است كه با آغاز به كار دانشگاهها ميتواند منفجر شود.


به گزارش خبرنگار ايلنا، هادي قوامي نماينده اسفراين در مخالفت با كامران دانشجو وزير پيشنهادي علوم، خطاب به وي گفت: در برنامههاي شما به بحث تحقيقات نظري و بنيادين در علوم انساني توجه نشده است و هنوز دانشگاهاي ما متناسب با منابع تجديدناپذير، توليد علم نكردهاند و اين يك ضعف است.


وي به ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه و ضعف ارتباط دانشگاه و جامعه اشاره كرد و با ضعيف ارزيابي كردن آن گفت: اگرچه آموزشعالي در كشور ما رشد يافته اما نرخ بيكاري هم افزايش يافته است اين نشان ميدهد كه ارتباط دانشگاه با جامعه به درستي برقرار نشده است.


قوامي در ادامه افزود:در چهار برنامه توسعه خطاي پيوستگي لازم ديده ميشود كه نشاندهنده عدم مطالعه و ارتباط دقيق آموزش عالي با آموزش و پرورش و ديگر بخشهاست.


اين عضو فراكسيون اصولگرايان با اشاره به بحث مدرك تحصيلي دانشجو و شبهاتي در اين زمينه گفت: اگرچه توضيحاتي نسبت به اين مساله دادهايد و مدرك دكتراي شما مورد تاييد واقع شده است، اما بحث سياسي بودن شما و حضورتان در ستاد انتخابات كشور و مدرك تحصيليتان چاشني بمبي است كه با آغاز به كار دانشگاهها ميتواند منفجر شود.


وي در ادامه افزود: اگر اين مشكلات نبود حضور شما ميتوانست يك فرصت در وزارت علوم باشد.


قوامي با اشاره به بحث موسسات غيردولتي گفت: سياستهاي اصلي 44 در آنجا اعمال نشده است.


وي در پايان از دانشجو خواست تا موضعش را درباره دانشگاه آزاد اسلامي، اسلامي كردن دانشگاهها و رابطه ميان حوزه و دانشگاه بيان كند.


لاریجانی: مدرک دانشجو مشکلی ندارد


رئيس مجلس شوراي اسلامي در حين صحبتهاي كامران دانشجو وزير پيشنهادي علوم و تحقيقات اظهار داشت: با توجه به اينكه مخالفان آقاي دانشجو صحبتها و اظهاراتي را در رابطه با مدرك تحصيلي ايشان داشتهاند لازم است توضيحاتي را ارائه دهم.


به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، علي لاريجاني افزود: چون اين مساله قبلا هم مطرح شده بود لازم ديدم تا از كميسيون آموزش و تحقيقات درخواست كنم تا در رابطه با صحت مدرك تحصيلي دانشجو تحقيق كند.


لاريجاني تاكيد كرد: كميسيون در حال حاضر نظر خود را ارائه داده است و طي بررسيهاي انجام شده مشخص شده است كه مدرك دانشجو هيچ مشكلي ندارد و ايشان مراحل استاد و استادياري را گذراندهاند.


رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: به علت فضايي كه در كشور انگليس به علت قضيه سلمان رشدي و اعتراض دانشجو پيش آمده بود دانشجو دو هفته وقت براي دفاع داشت كه طي همين دو هفته اخراج شد.


وي در ادامه گفت: دانشجو دفاع از پاياننامه را در ايران و با حضور اساتيد مجرب انجام دادند و مدركش را هم گرفتهاند. در نتيجه صحت مدرك تحصيلي دانشجو براي ما مشخص شده است و خود دانشجو هم توضيحاتي را در اين رابطه ارائه ميدهد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی