فرمانده کل سپاه: در حوادث اخير ۱۳ نفر از بسيج، حدود ۷ نفر با سابقه بسيجی و از مخالفين تنها ۹ نفر کشته شدند،

خبرگزاری (دولتی) فارس:

سرلشکر جعفری با اشاره به توان بالای سپاه پاسداران در موضوع اشراف اطلاعاتی و قدرت موشک های زمين به زمين گفت: با انجام چند پروژه توانستيم دقت موشکهايمان را به بيشترين حد ممکن برسانيم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری که هدف از آن را ارائه گزارش از فعاليتهای شش ماهه اخير سپاه و بسيج در سال ۸۸ عنوان کرد، ‌اظهار داشت:‌ در اين مدت که زمان پرکاری برای سپاه و بسيج بوده است، در عرصههای مختلف ماموريتهای متعددی انجام شد و جای دارد از تمامی پاسداران و بسيجيان تشکر کنيم.
جعفری ماموريت سپاه را بر اساس قانون، دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن دانست و گفت: سپاه پاسداران همواره در جهت حمايت از مردم به ويژه محرومين و مستضعفين گام برمیدارد و در اين زمينه انجام ماموريتهای مختلف از الزامات قطعی انجام اين وظيفه است.

بسيج در اقدامات تخريبی کوی دانشگاه هيچ دخالتی نداشته است

فرمانده کل سپاه در خصوص برخی نا آرامیها و اغتشاشات اخير پس از انتخابات رياست جمهوری گفت: در بعد امنيتی شاهد حضور سپاه پاسداران و بسيجيان در نا آرامیهای اخير هم در تهران و هم دربرخی مراکز ديگر مثل اصفهان، فارس، خراسان شمالی و... بوديم که اين حضور درکنار نيروهای امنيتی و انتظامی بسيار تعيينکننده بود.
جعفری خاطرنشان کرد: با حضور گسترده نيروها نا آرامیهای اخير که با وابستگی به بيگانه وبرنامهريزیهای گسترده انجام میشد، ظرف مدت يک هفته خنثی و اوضاع به کنترل ما درآمد.
وی ادامه داد: مظلوميت نيروهای امنيتی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی با توجه به خصوصيت مردمی بودن در اين ماموريتها خود را نشان داد که البته اين موضوع از ويژگیهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: عليرغم اينکه نيروهای نظامی و انتظامی ما از قدرت بالايی برای مقابله با اين بحرانها برخوردار بودند اما بيش از آنکه به خود توجه داشته باشند، متوجه مردم بودند و اين را میتوان از مقايسه کشتهشدگان و شهدا به خوبی دريافت.
جعفری ادامه داد: در حوادث اخير ۱۳ نفر از نيروهای بسيج و حدود ۷ نفر از نيروهای مردمی که بعضا سابقه بسيجی نيز داشتند، به شهادت رسيدند که نيروهای مردمی در ترورهای کور و نيروهای بسيجی با اقدام از پيش تعيين شده به وسيله زير گرفتن با خودرو يا با پرتاب سنگ و اشيای مختلف به شهادت رسيدند.
وی خاطرنشان کرد: از مخالفين و معارضين نيز ۹ نفر کشته شدند که مقايسه اين آمار نشان میدهد نيروهای امنيتی و بسيج عليرغم گستردگی بالای اين حوادث به خوبی متوجه حفظ جان مردم بودند.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تلاش دشمنان در برخورد نرم با جمهوری اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند که طی چند سال اخير دشمن به جنگ نرم روی آورده و اين موضوع از دهه دوم انقلاب مدنظر آنها بود و پيشبينی میکنيم در دهه چهارم نيز ادامه داشته باشد.
جعفری تهديد اصلی نظام را تهديدات نرم دشمن دانست و گفت: سپاه پاسداران بنا بر مسئوليت خود که حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است در اين زمينه به خوبی اقدام کرده و آمادگی خود را افزايش میدهد.
عضو شورايعالی امنيت ملی حوادث اخير را به دليل تقابل فيزيکی که در برخی مقاطع صورت گرفت از نوع تهديدات نيمه سخت امنيتی عنوان کرد و گفت:در تهديدات نرم بعد از تلاشهای فرهنگی و سياسی دشمن حاصل آن منجر به برخوردهای امنيتی و فيزيکی و انجام اغتشاشات میشود که سپاه و بسيج با اقتدار کامل در اين صحنهها حضور میيابند.
جعفری خاطرنشان کرد: بحرانهای اجتماعی و فتنههای اخير آنقدر گسترده بود که نام بحران برای آن کوچک است چرا که در اين حوادث که خصوصا در ايام انتخابات صورت گرفت با احساسات مردم بازی شد.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در اماکنی مانند کوی دانشگاه اظهار داشت: از آنجايی که اين حوادث با برنامهريزی قبلی صورت گرفته بود در جايی مانند کوی دانشگاه،تخريبهای گسترده توسط برخی عوامل آشوبگر صورت گرفت که اطلاعات دقيق ما حاکی است تعداد زيادی از آنها نيز دانشجو نبوده و با نفوذ در ميان آنها اقدام به تخريب کوی دانشگاه کردند.
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: نيروهای انتظامی در ابتدا به دليل مسئوليت خود صبوری به خرج دادند اما مردمی که احساس تکليف کرده بودند و برخی گروههای تندرو که متاسفانه سازماندهی آنها اصلا مشخص نبود وارد شده و دست به اقدامات خرابکارانهای زدند.
جعفری خاطرنشان کرد:‌ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند گروه ويژهای برای بررسی اين موضوع تشکيل شده و احتمال میدهيم تا پايان اين ماه دادگاهی مخصوص اين عوامل تشکيل شود.
وی تاکيد کرد: بررسیها ی انجام شده از سوی حفاظت و اطلاعات سپاه نشان میدهد که نيروهای بسيجی در اين حادثه حضور نداشتند هر چند ممکن است تعداد کمی از بسيجيان که سازماندهی نشده بودند در اين قضيه وارد شده باشند ولی در بين نيروهای لباس شخصی و خودسر به ندرت شاهد بسيجيان بوديم و عمده آنها لباسشخصیهايی بودند که ربطی به بسيج نداشتند.
جعفری اظهار داشت: پس از آنکه نيروهای انتظامی وارد عمل شدند، بسيجيانی که سازماندهی شده بودند در کنار آنها حضور داشته و کمک میکردند.
عضو شورايعالی امنيت ملی يکی ديگر از اقدامات مناسب سپاه در ماههای اخير را برخورد با تهديدات فرهنگی و جنگ سايبری و اينترنتی دشمن عنوان کرد و افزود: اين اقدامات از سوی دشمنان برای مقابله با باورهای ملت ايران شروع شد و سپاه در حال توسعه هر چه بيشتر آمادگی خود در اين زمينه است تا با قدرت بيشتری به مقابله با آنها بپردازد.

از خبرنامه گویا

تیغونک: در خبر قبلی رجب زاده جنایات کهریزک و شهدای ان را بکلی منکر شده بود و همانگونه که در این خبر خواندید، فرمانده کل سپاه، حق بجانب و طلبکار وارد معرکه شده و تاوان می خواهد . ایشان مدعی است که سپاه و بسیج در مجموع 20 کشته داده اند و در واقعۀ کوی دانشگاه نیز نه خبری از بسیجی بود و نه از سپاهی! ماجرا آفرینان و لباس شخصی ها نیز عوامل نفوذی و دست نشانده بودند که با برنامه ریزی قبلی وارد ماجرا شده اند!

حال پرسش اصلی این است: آقایان چرا بعد از 2ماه، امروز چنین ادعای نابجایی می کنید؟ آیا خبر مرگ این 20 کشتۀ ادعایی را همین امروز دریافت کرده اید؟

اما ملت شما را اینگونه شناخته است: درغگو، ضد مردم، آدمکش!

شما برای رسیدن به مقاصدتان از تمامیِ راه های مشروع و بویژه نامشروع استفاده می کنید و برای اثبات حقانیت نداشته تان، حاضرید بهر جنایتی دست بزنید. شما، یعنی کل رژیمتان،که برای انحراف افکار عمومی بیش از 140 بار نام و خبر بانوی محجبۀ مصری از بوق و کرنای میلیِ ضرغامی فریاد کردید، چنانچه یک لباس شخصی، یک پاسدار و یا یک بسیجی خون دماغ می شد، همۀ ایران را به گلوله بسته و با تیربار شخم می زدید. تف بر دروغگویان!

Balatarin

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی