باز هم مسئلۀ چندش آور «اعترافات» در حامیت خلقیِ اسلامی!

مجلس: اعترافات بازداشت شدگان از صدا و سیما پخش می شود!
١ امرداد ١٣٨٨
23jul2009Zohreh-Elahian
زهره الهیان

شهرزادنیوز: زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از پخش اعترافات بازداشت شدگان از صدا و سیما خبر داد.

وی، پس از دیدار اعضای کمیسیون با محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر اطلاعات، این کمیسیون خواستار پخش اعترافات بازداشت شدگان وقایع اخیر از سوی رسانه ملی، به منظور مطلع شدن مردم از دست‌های پشت پرده وقایع اخیر شدند.

وی افزود: وزیر اطلاعات اعلام کرد که تمام افراد بازداشت شده آزاد شده‌اند و تنها عوامل اصلی آشوب‌ها جهت بازجویی بیشتر، تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی در اختیار وزارت اطلاعات هستند.

الهیان اذعان داشت که طی روزهای آینده اعترافات به اطلاع مردم خواهد رسید. وی در رابطه با چگونگی گرفتن این اعترافات از بازداشت شدگان سخنی به میان نیاورد.


تیغونک:

در دیکتاتوری های قرون وسطایی، برای شکستن روحیه، حرمت انسانی و مقاومتِ مخلفان، اسیران را وادار به رفتار و کرداری خلافِ اندیشه و عقیده شان می کنند. هدف این دیکتاتوری ها در درجۀ اول از این اعمال ضد بشری ارضای حس جاه طلبی و نشان دادن اقتدار خویش است. غافل از این که همین اعمال اوج زبونی آنان را رسانیده و نشانگرِ بهمریختگی روانیِ آنان است.

اعتراف گیری و مجبور کردن به توبه نامه نویسی، تواب سازی و..... نمونه های روشنی از ضدیت آنان با حرمت انسانی و حقوق بشر از یک سوی و ورشکستگی اخلاقی سیستم اعترافگیر و تواب ساز است.

مردم ما در طی این سی سال بارها و بارها شاهد این رفتارِ ناجوامردانۀ حاکمان اسلامی با اسیران در بند بوده است. اما هر بار با پوزخند و بدیده تحقیر به عاملان آن نگریسته و حرمت و شخصیت معترفین را در یادخانۀ تاریخی اش بیش از پیش برجسته و ذخیره کرده است. زیرا مردم ما می دانند که اعمالِ این روش ها نشانۀ زبونی و ورشکستگیِ تمام عیار حکومت است. آنها می دانند که این خود اعترافِ حکومت به نتوانی های روز افزونش بوده و نظامی که به چنین شیوه هایی نیازمند باشد نامشروع و در حالِ سقوط است. بهمین خاطر فریاد می زنند:

آینیه چون روی تو بنمود راست

خود شکن آیینه شکستن خطا

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی