مصباح یزدی: وظايف سپاه بسيار توسعه پيدا کرده است


محمدتقي مصباح يزدي در ديدار با مسوولان مرکز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه؛




گروه سياسي؛ مسوولان مرکز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه و دست اندرکاران پروژه گرداب با محمدتقي مصباح يزدي ديدار کردند.

رئيس موسسه امام خميني(ره) در اين ديدار سپاه را مقدس ترين نهاد کشور ارزيابي کرد و گفت؛ «با وجود آنکه برخورد با سايت ها جزء وظايف اين نهاد مقدس به شمار نمي رود، اما آنها در دفاع از فرهنگ و باورهاي اسلامي فداکاري مي کنند.»

به گزارش تابناک به نقل از گرداب وي همچنين با تاييد افزايش دامنه اختيارات سپاه عنوان کرد؛ «به برکت رهبري هاي مقام معظم رهبري وظايف سپاه خيلي توسعه داده شده به طوري که سپاه در حوزه هاي سازندگي، اقتصاد، فرهنگ و... وارد عمل شده است و در سايه همين رهنمودهاست که شما مي توانيد حرکتي انجام دهيد، والا به شما اجازه نمي دادند.» مصباح يزدي در مورد قداست سپاه نيز گفت؛ شما عزيزان بايد افتخار کنيد که در ميان همه نهادهاي مقدس جمهوري اسلامي، در مقدس ترين نهاد قرار گرفته ايد و در زير سايه مقام معظم رهبري با هر آنچه در توان داريد مي توانيد حرکتي انجام بدهيد و قدمي برداريد و در نزد شهدا روسفيد باشيد. ما هم بايد شاکر باشيم که الحمدلله در اين نظام نهادي وجود دارد که در مواقع حساس به کمک رهبري مي شتابد و خطرها را دفع مي کند. عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه راجع به افرادي که استراتژي اسلام در برخورد با مفاسد را فقط استراتژي مثبت مي دانند، افزود؛ بعضي ها حسن نيت احرازشده يي دارند به اين معنا که حسن نيت دارند و ما مي دانيم که حسن نيت دارند اما تصور مي کنند استراتژي اسلام در برخورد با مفاسد فقط استراتژي مثبت و فعاليت ايجابي است و باور ندارند که اسلام برنامه هايي براي بازدارندگي و جلوگيري هم دارد. اين افراد در عمق دل هايشان بر اين باورند که در اين زمان بايد بيشتر به کارهاي فرهنگي بپردازند. اين افراد آدم هاي خوب و دينداري هستند اما دين را همين طور درک کرده اند و اگر کسي يک نوع فعاليت در جهت بازدارندگي انجام بدهد مي گويند اين فرد خشونت طلب است. به عنوان مثال در مورد مسائل قضايي و کيفري اگر فردي صحبت از اجراي حدود و انجام آن بکند خشونت طلب ناميده مي شود. وقتي هم مي گوييم اين نص صريح قرآن است، مي گويند اينها مال زمان گذشته بود. وي افزود؛ «در حال حاضر هم ريشه اين رگه در خيلي از افراد هست. اگر بخواهيم راه مقابله با اين مفاسد را پيدا کنيم بايد بفهميم ريشه اين مفاسد از کجا شروع شده.» مصباح يزدي تاکيد کرد؛ غالب اين مسائل يک ريشه فکري دارند و به وسيله بعضي مطالعات و سخنراني ها در ده ها سال قبل شايع شده و مقبوليت پيدا کرده اند. مسائلي مثل دموکراسي، ليبراليسم و تاريخمند بودن احکام و... تا به امروز که رسيده اند به پلوراليسم ديني، قرائت هاي متعدد و ... اين مسائل همه از همان ريشه و رگه آب مي خورند و متاسفانه در مسوولان ما کم و بيش يکي دو تا از اين رگه ها وجود دارد. اگر مسوولان و افراد ريگي به کفش شان نيست و واقعاً خواستار خدمت هستند بايد بفهمند ريشه اين خطاها از کجاست. وي در مورد اقداماتي که بايد صورت بگيرد، گفت؛ اقداماتي که انجام مي دهند بايد به گونه يي باشد که ريشه هاي فکري را عوض کند. تا زماني که ما تعدد قرائت ها را قبول داريم آزادي به معناي بي بندوباري را به عنوان بزرگ ترين محبت الهي قبول داريم. هر جايي هم که برويم همين مفاسد وجود خواهند داشت. وي افزود؛ توجه به اين مسائل در حرکت هاي ايجابي ما هم موثر خواهد بود. يعني وقتي شما بخواهيد مطلبي را به مخاطب انتقال بدهيد بايد بدانيد چه مطلبي با چه آهنگي بايد القا شود تا مفسده به بار نيايد، در غير اين صورت اگر حرف شما هم همان آهنگي را داشت که بعضي از مسوولان مي گويند نتيجه يي غير از اين انتظار نمي رود.

مصباح يزدي تاکيد کرد؛ ما نبايد تنها به دفاع از خود اکتفا کنيم. بهترين دفاع حمله است. يکي از شاهکارهايي که متاسفانه برخي از اشخاص ضعيف النفس که مسووليت هاي بزرگي را هم برعهده داشتند، انجام دادند، اين بود که وانمود مي کردند براي اينکه اقتصاد ما پيشرفت کند چاره يي نداريم جز اينکه نسخه اقتصاد غربي را پياده کنيم. مي گفتند رئيس بانک مرکزي ما بايد تحصيلکرده امريکا باشد، وزير اقتصادمان بايد تحصيلکرده فرانسه باشد در غير اين صورت ما پيشرفت نمي کنيم. دنياي غرب اقتصادش را با علم پيش مي برد، ما اگر آن علم را نداشته باشيم و نپذيريم، عقب مي مانيم. حالا وقت آن رسيده که بگوييم کجا رفتند اين عالمان اقتصادي که فکري براي اقتصاد امريکا بکنند؟ کجا رفت اين نظريه هاي اقتصادي؟ اگر علم غربي ها يک داروي شفابخش براي اقتصاد عالم بود، پس چرا خودشان نمي توانند از اين داروي شفابخش در اقتصادشان استفاده کنند؟ الان فرصت بسيار خوبي است. در مورد مسائل اجتماعي و... بايد گفت اين آلودگي ها و مسائل انحرافي تمدن کشور شماست

اعتماد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی