10 سال زندان و 10 سال تبعید: حکم دادگاه ویژه روحانیت برای ماموستا ایوب گنجی

ماموستا ایوب گنجی از نویسندگان و فعالان ملی-مذهبی کردستان پس از 17 ماه بازداشت موقت، توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت به 10 سال زندان و 10 سال تبعید محکوم شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ماموستا پس از سخنرانی انتقادآمیز از دولت در بهمن ماه 1386 توسط نیروهای اداره اطلاعات کردستان و با حکم دادسرای ویژه روحانیت همدان دستگیر و بازداشت شد.

وی 4 ماه در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات بوده و سپس به زندان مرکزی همدان منتقل شد که هم‌اکنون نیز در زندان مرکزی همدان در بازداشت به سر می برد.

گنجی از بیماری گوارشی معده و روده نیز رنج می برد.

دادگاه وی در مردادماه برگزار شده و حکم وی نیز در شهریور ماه صادر شده است. برخی از بندهای حکم صادر شده توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت عبارتند از:

1- در خصوص اقدام علیه امنیت ملی کشور از طریق تشکیل شورای رهبری و تحریک و تفرقه افکنی و ایجاد آشوب و ناامنی و ذهنیت منفی در بین اهل سنت و چاپ و انتشار کتب در جهت اجرای اهداف دشمنان نظام مستندا به ماده 498 قانون مجازات اسلامی به تحمل 8 سال حبس تعزیری محکوم می گردد.

2- در خصوص نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ... و سخنرانی و تشبیه نظام جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس مستندا به ماده 698 قانون مذکور و با عنایت به تبصره ماده 39 آیین نامه اصلاحی دادسراها و دادگاههای ویژه روحانیت به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم میگردد.

3- همچنین با استناد به ماده 43 آیین نامه اصلاحی دادسراها و دادگاههای ویژه روحانیت به محرومیت دائم از عنوان روحانیت اهل تسنن (ماموستایی) و برگزاری و امامت جمعه و جماعت و سخنرانی و تالیف و نویسندگی و استفاده از مزایای طلبگی محکوم می گردد.

4- براساس مفاد 19 قانون مذکور مقرر می دارد به عنوان تعمیم احکام تعزیری فوق الذکر، پس از اتمام حبس و ازادی از زندان به مدت 10 سال ملزم به اقامت در شهرستان همدان بوده و ماهیانه یک بار خود را به دادسرای ویژه روحانیت همدان معرفی و گزارش وضعیت خویش را ارائه نماید.

خبرنامه امیر کبیر

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی