رمز گشايی از ديدار محرمانه زاهدی، وزير علوم دولت نهم و وزير اسرائيل (همراه باعکس)، جهان نيوز

در حالی که تا ساعاتی ديگر اولين جلسه هيات دولت به صورت رسمی در جوار حضرت امام رضا (ع) برگزار خواهد شد مراسم بدرقه وزيران دولت نهم نيز به همين مناسبت برگزار می شود. اما نکته جالب توجه در اين ميان پست هايی است که برای وزيران سابق در نظر گرقته شده است.

به گزارش جهان، از جمله وزيرانی که امشب با دفتر وزارتی خود وداع می کند محمد مهدی زاهدی وزير علوم دولت نهم است که جای خود را به کامران دانشجو خواهد داد. اما زاهدی که روزگاری خود را نابغه رياضيات می خواند در حالی از سمت عالی ترين مقام آموزشی کشور کنار می رود که سفارت چندين کشور حساس به وی پيشنهاد شده است. اما سابقه زاهدی در تعامل با کشورهای ديگر و نيز عدم تطبيق صحيح وی با معيارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی از دغدغه هايی است که احتمال سفير شدن وی در کشورهايی چون امارات و اندونزی را با ابهام جدی مواجه کرده است.



بر اساس اين گزارش، زاهدی در دوران تصدی وزارت علوم با شرکت در اجلاس سزامی ۲۰۰۸ در کشور اردن بر خلاف قواعد و رسوم ديپلماتيک جمهوری اسلامی نه تنها با وزير رژيم صهيونيستی در اين اجلاس شرکت می کند بلکه به دور از چشم دوربين ها و اصحاب رسانه و در پشت درهای بسته به مذاکره با رالب (راغب) مجادله ، وزير علوم وقت رژيم صهيونيستی می پردازد. هر چند تلاش های بسياری برای رسانه ای نشدن اين اتفاق انجام شد اما زمزمه سفارت زاهدی سايت جهان را بر آن داشت تا با انتشار عکس هايی از اين ديدار مسئولان عالی دولت و مقامات ديپلماسی کشور را در انتخاب افراد آگاه به شئونات انقلاب اسلامی ياری کند.

گفتنی است که مواضع ضد اسرائيلی دکتر احمدی نژاد از مسائلی است که به عنوان نقطه قوت ديپلماسی کشور شناخته می شود و اعزام سفرايی ناآشنا و غير منطبق با سياست های نظام و شخص رئيس جمهور می تواند ضربات جبران ناپذيری به نظام وارد کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

روح الله حسنی شهپر فرمانده چماقداران عملیات شهرک غرب تا میدان ولیعصر

هاردا مسلمان گورورم قورخورام

مسعود صدر السلام این نام فراموش نشود! : امیرفرشاد ابراهیمی